مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: وزش باد شدید بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل را در می‌نوردد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، تا عصر امروز آسمانی نیمه ابری تا ابری توام با هوای گرم و وزش باد جنوبی گاهی با سرعت تند در سطح استان پیش بینی می‌شود.

او افزود: از عصر امروز تا ظهر فردا (با تاکید بر هشدار هواشناسی - شماره ۱۳ با سطح نارنجی) ضمن تشدید سرعت وزش باد در بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش پراکنده (غالباً رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ) خواهیم داشت.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از حوالی ظهر فردا (چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت) با تشدید ناپایداری‌های جوی، در بیشتر مناطق استان اردبیل بارش رگباری توام با تندباد و رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

محمدی گفت: اوج بارش‌ها از بعدازظهر فردا تا صبح پنجشنبه (۱۸ اردیبهشت) بوده و در روز پنجشنبه تنها در مناطقی از استان اردبیل بارش انتظار می‌رود و از اواخر وقت پنجشنبه (۱۸ اردیبهشت) از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و طی روز جمعه (۱۹ اردیبهشت) جوی نسبتاً پایدار در غالب مناطق استان حاکم خواهد بود.

او بیان کرد: وزش باد‌های جنوبی (در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند) تا آخر هفته تداوم خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: با توجه به نوع بارش و مدت زمان آن، در روز چهارشنبه رخداد مخاطرات جوی (آبگرفتگی معابر عمومی در داخل شهرها، احتمال رخداد سیلاب، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و احتمال خسارت به سازه‌های موقتی) در مناطقی از استان دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.