اماکن مذهبی مازندران در شهر‌های با وضعیت سفید با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از بازگشایی اماکن مذهبی شهر‌های با وضعیت سفید و کم‌خطر استان خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا و معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، درب مساجد، بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان به روی نمازگزاران و زائران در شهر‌های با وضعیت سفید باز خواهند شد.

او با تاکید بر اینکه شهر‌هایی که در وضعیت سفید قرار ندارند نمی‌توانند درب اماکن مذهبی را بدون هماهنگی با ستاد مقابله با کرونای شهرستان بازگشایی کنند، افزود: در حال حاضر اماکن مذهبی شهرستان‌های میاندورود، سوادکوه شمالی، محمودآباد و کلاردشت به روی زائران باز خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بازگشایی بقاع متبرکه در مناطق با وضعیت سفید باید با حفظ پروتکل بهداشتی باشد و شهروندان برای زیارت اماکن متبرکه حتما از دستکش و ماسک استفاده کنند.

حیدری با بیان اینکه محوطه آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه روزانه در نوبت‌های مختلف ضدعفونی می‌شوند، افزود: محدودیت‌هایی مانند توزیع غذای نذری در اماکن مذهبی همچنان ادامه دارد و نمازگزاران برای اقامه نماز در اماکن مذهبی حتما از مهر‌های شخصی استفاده کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.