معاونت فنی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: روزه گرفتن تاثیر قابل توجهی در کاهش چربی خون بالا، کنترل چاقی، کنترل دیابت نوع ۲ بدن دارد.

افسون تیزویر، معاونت فنی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرزدر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: روزه گرفتن تاثیر قابل توجهی در کاهش چربی خون بالا، کنترل چاقی، کنترل دیابت نوع ۲، تجزیه چربی ها، سم زدایی بدن، تنظیم ترشح هورمون ها، و درمان افسردگی دارد.

معاونت فنی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: امسال ماه مبارک رمضان با سبک زندگی پیشگیرانه از ویروس کرونا  همراه شده است.

تیزویر گفت: روزه داری برای مبتلایان به دیابت نوع یک که وابسته به تزریق انسولین هستند، مضر است، اما در مبتلایان به دیابت نوع ۲ یا همان دیابتی های غیروابسته به انسولین که دارای اضافه وزن بالا نیز هستند و با دریافت منظم دارو قندخون خود را کنترل می‌کنند، روزه داری نه تنها مضر نیست بلکه فواید زیادی دارد.

او افزود: سم زدایی یا دفع سموم یکی از بهترین فواید روزه داری برای بدن انسان است؛ این فرایند به طور طبیعی از طریق روده ها، کبد، کلیه ها، ریه، برخی غدد و پوست بدن انجام می‌شود.

معاونت فنی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: یکی دیگر از فواید روزه داری، تنظیم ترشح و تولید هورمون‌های بدن به علت قرارگرفتن بدن در حالت استراحت و عملکرد بهتر سلول‌ها است.

او افزود: روزه علاوه بر پیشگیری از هجوم سلسله افکار منفی به ذهن، ترکیبات شیمیایی مغز را تغییر می‌دهد و یک تاثیر ضدافسردگی از خود به جا می‌گذارد.

تیزویر گفت: فرد روزه دار از یک رژیم غذایی مناسب و کم چرب استفاده کند، به دلیل کاهش چربی‌های بدن حتی ممکن است تا ۵ تا ۸ کیلوگرم کاهش وزن پیدا کند.

او با بیان این که روزه گرفتن  به کاهش و بهبود این عارضه  کمک می‌کند، افزود: روزه باعث آزاد شدن چربی های ذخیره شده در کبد می شود.

انتهای پیام / ر.خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.