خبرگزاری رویترز گزارش داد که صادرات نفت عربستان احتمالا در ماه مه میلادی به ۶ میلیون بشکه در روز یعنی کمترین میزان طی یک دهه اخیر می‌رسد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز گزارش داد که پیش‌بینی می‌شود صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه مه میلادی به روزانه ۶ میلیون بشکه برسد.

این کمترین میزان صادرات نفت عربستان سعودی در یک دهه اخیر به شمار می‌رود.

شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با این ویروس به کاهش سطح تقاضای نفت خام در جهان و در نتیجه سقوط بی‌سابقه قیمت نفت در بازار‌های جهانی منجر شد.

در این میان کشور‌های عضو گروه اوپک پلاس در راستای مقابله با این کاهش قیمت و ایجاد ثبات در بازار نفت، توافقی برای کاهش سطح تولید به امضا رساندند.

بیشتر بخوانید:

تلاش عربستان برای دریافت وام بیشتر در پی کاهش ذخایر بانک مرکزی آن

اولتیماتوم ترامپ به بن سلمان: تولید نفت کاهش نیابد، نظامیان خود را از عربستان خارج می‌کنیم

پیش از این چهار منبع آگاه به رویترز اعلام کردند در دوم آوریل ترامپ در تماسی تلفنی به ولیعهد عربستان گفته است در صورتیکه سازمان اوپک تولید نفتی خود را کاهش ندهد، او نمی‌تواند مانع قانونگذاران کنگره برای تصویب قانون خروج نظامیان آمریکا از عربستان شود.

در دوران قرنطینه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، عربستان سعودی خود را برای موج دوم آشفتگی نفتی و کاهش بی‌سابقه تولید آماده می‌کند.

وزیر دارایی عربستان گفته است دولت این کشور بیش از آن چه پیش بینی شده است بر ذخایر خود تکیه نخواهد کرد و ریاض در نظر دارد امسال وام بیشتری تا حدود ۲۲۰ میلیارد ریال دریافت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسقوط قیمت نفت سقوط رژیم صهیونیستی آل سعود و به دنبال آن رژِیم های شیخکی منافق و اهل مناقشه در منطقه دیگر آغاز شد.
آخرین اخبار