وزیر دارایی عربستان گفت دولت این کشور بیش از آن چه پیش‌بینی شده است از ذخایر خود استفاده نخواهد کرد و بیشتر به دریافت وام از نهاد‌های بین‌المللی فکر می‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، دارایی‌های خالص خارجی بانک مرکزی عربستان سعودی در ماه مارس سال جاری میلادی با سرعت بالایی رو به کاهش بوده و به پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۰۰ رسیده است که علت آن کاهش بی سابقه بهای نفت و شدت لطمه وارد شده به دارایی‌های عمومی است.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از سوی بلومبرگ، با کاهش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال (۲۷ میلیارد دلار)، ذخایر خارجی این بانک به ۴۶۴ میلیارد دلار رسید که کمترین میزان از سال ۲۰۱۱ است.

هفته گذشته، محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان، اعلام کرد کشورش در کل سال، فقط حدود ۱۲۰ میلیارد ریال از ذخایر خود را کاهش خواهد داد.

عربستان، بزرگترین صادرکننده نفت جهان است که با وجود کم کردن هزینه‌ها و تلاش برای تکیه بیشتر به دریافت وام، مجبور است برای مقاومت در برابر فروپاشی تاریخی بازار‌های کالا، از ذخایر خود بیشتر استفاده کند.

بیشترین منبع درآمد این کشور از طریق فروش نفت خام است.

قیمت نفت خام برنت در ماه مارس بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت و این تنزل قیمت ادامه یافته است تا جایی که اکنون به حدود ۲۰ دلار در هر بشکه رسیده است. صندوق بین المللی پول بر این عقیده است که عربستان سعودی باید بودجه خود را بر همین اساس تنظیم کند.

در دوران قرنطینه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، عربستان سعودی خود را برای موج دوم آشفتگی نفتی و کاهش بی سابقه تولید آماده می‌کند.

وزیر دارایی عربستان گفته است دولت این کشور بیش از آن چه پیش بینی شده است بر ذخایر خود تکیه نخواهد کرد و ریاض در نظر دارد امسال وام بیشتری تا حدود ۲۲۰ میلیارد ریال دریافت کند.

در خاتمه این گزارش آمده است بر اساس اطلاعات بلومبرگ، عربستان سعودی امسال دو بار از بازار‌های اوراق قرضه بین المللی استفاده کرده و در کل ۱۹ میلیارد دلار از سرمایه گذاران داخلی و بین المللی وام گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ان شاالله با کله بخوره زمین حالشو ببریم ۰۰۰
آخرین اخبار