تعداد حدود ۶ هزار واحد جزو واحد‌های پرخطر در ایام کرونا در کردستان شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد دره‌وزمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان روز سه‌شنبه در کمیسیون نظارت بر واحد‌های صنفی استان ضمن تشکر از همکاری اصناف و بازاریان در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: اسفند، ماه طلایی کسب و کار واحد‌های صنفی است و ماه پایانی سال ۹۸ برای حفظ سلامت آحاد مردم در مقابل بیماری کرونا، بازار در این استان هم مانند دیگر استان‌های کشور تعطیل شد.

او با اشاره به اینکه واحد‌های صنفی کردستان در این اقدام ملی پیشرو بودند، افزود: ۶۹ هزار و ۹۳۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در این استان وجود دارد که از این تعداد حدود ۶ هزار واحد جزو واحد‌های پرخطر در ایام کرونا شناسایی شدند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه گشت‌های مشترک با محوریت فرمانداری و مرکز بهداشت در شهرستان‌های مختلف برای بازدید از واحد‌های صنفی تشکیل شد، اضافه کرد: در نتیجه گشت و بازرسی‌های انجام شده بیش از یک هزار واحد صنفی پرخطر در استان شامل چندین پاساژ و مجتمع تجاری پلمب شد.

دره‌وزمی به حمایت‌های صنعتگران و معدنکاران استان در ایام کرونا اشاره کرد و یادآور شد: بیش از سه میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان کمک مالی به همت صاحبان واحد‌های صنعتی و معدنی در استان جمع‌آوری و برای تهیه کالا و تجهیزات پزشکی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی کردستان هزینه شد.

او از دیگر اقدامات انجام شده این سازمان در راستای مقابله با کرونا را تغییر خط تولید چهار واحد صنعتی در استان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار لیتر الکل اتانول در اختیار این واحد‌ها قرار گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد:با این میزان الکل اختصاص داده شده به استان بیش از ۳۵۰ هزار بطری محلول ضدعفونی کننده تولید و روانه بازار شده است.

دره‌وزمی یادآور شد: در این مدت ۸۰ هزار عدد ماسک سه لایه و بیش از ۱۴ هزار عدد ماسک N ۹۵ به طور رایگان از طرف این سازمان به دانشگاه علوم پزشکی استان اهدا شد.

او اظهار داشت: علاوه براین، ۶۲ هزار بسته اقلام بهداشتی و ۲۲ هزار بسته اقلام خوراکی توسط این سازمان تهیه شد که اعتبار موردنیاز خرید این کالا‌ها توسط نهاد‌های دیگر تامین شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.