رئیس جمهور پیشین افغانستان تاکید کرد که جنگ جاری در این کشور در راستای منافع بیگانگان است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «حامد کرزی»، رئیس جمهور پیشین افغانستان در پیامی تاکید کرد که جنگ جاری در این کشور در راستای منافع بیگانگان است.

وی با ابراز نگرانی از شدت یافتن جنگ و خونریزی در افغانستان بار دیگر از طرف های درگیر خواست که به جنگ و برادرکشی پایان دهند.

حامد کرزی با بیان اینکه جنگ جاری در افغانستان برای منافع بیگانگان است افزود که این جنگ را عملی در مغایرت و تضاد کامل با روند صلح که تحقق آن آرزوی ملت افغانستان است می‌داند.

رئیس جمهور سابق افغانستان ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر به مصیبت‌ها و رنج‌های بیکران مردم افغانستان پایان داده شود تا مردم بتوانند با اتحاد و برادری فردای بهتر و پر از سعادت را برای خود و فرزندان شان رقم بزنند.

کرزی با تاکید بر خاتمه جنگ و تامین صلح سرتاسری در افغانستان، از طرف های درگیر دعوت کرد تا راه مذاکره و تفاهم را در پیش گرفته و هرچه زودتر گفتگوهای صلح را آغاز کنند.

گفتنی است که علیرغم درخواست مکرر دولت افغانستان و جامعه جهانی از طالبان برای اعلام آتش بس انسان دوستانه در زمان شیوع ویروس کرونا، این گروه آن را نپذیرفته و حملات خود را تشدید کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار