با توجه به افزایش تقاضای اخذ کد بورسی برای شروع معاملات سهام و استفاده از بهره مندی بازار سرمایه، روش کار در بازار بورس را می توانید در مطلب زیر ببینید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با توجه به افزایش تقاضای اخذ کد بورسی برای شروع معاملات سهام و استفاده از بهره مندی بازار سرمایه، روش کار در بازار بورس را در مطلب زیر بخوانید.
 
صفر تا صد بورس در یک نگاه/ چگونه بورسی شویم؟
رضا عباسی مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: متقاضیان می‌بایست ابتدا به سایت سامانه سجام  مراجعه کنند و سپس بر روی لینک‌ ثبت نام کلیک کرده و مراحل ثبت نام را تا پایان و گرفتن کد رهگیری انجام دهند.

سجام چیست؟

او افزود: سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهاد‌ها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

عباسی بیان کرد: پس از گرفتن کد رهگیری در سامانه سجام، آن را در محلی مطمئن یادداشت و یا در گوشی ذخیره کنید، در نظر داشته باشید برای ثبت نام از خط سیم کارت شخصیتان استفاده کنید و شماره موبایلتان به نام خودتان باشد.

او تصریح کرد: برای ثبت نام که اکثرا مدارک هویتی درخواست می‌شود باید از کارت ملی و شناسنامه اسکن تهیه نمایید که البته با تلفن همراه هم می توان عکس گرفت همچنین هزینه ثبت نام سجام ۱۰ هزار تومان است که از طریق سایت پرداخت می‌شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: پس از چند روز پیامکی برای شما ارسال می‌شود که جهت احراز هویت به مراکز احراز هویت مراجعه کنید، در این مرحله کافیست به این آدرس  https://profilesejam.csdiran.com/authenticationOffices مراجعه کنیم و سپس با کارت ملی و شناسنامه به مراکز احراز هویت که در لینک می‌بینید مراجعه کنید، هزینه احراز هویت ۵۰۰۰ تومان است که باید به مرکز که معمولا مراکز پیشخوان خدمات دولت هستند پرداخت شود.
صفر تا صد بورس در یک نگاه/ چگونه بورسی شویم؟
عباسی اظهار کرد: اکنون تمام احراز هویت‌های دریافت کدبورسی به تازگی بصورت غیرحضوری انجام می‌شود. بر این اساس طبق مصوبه شورای عالی بورس به دلیل ازدحام در دفاتر پیشخوان دولت، احراز هویت تمامی افرادی که می‌خواهند کد بورسی دریافت کنند، به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام می‌شود؛ لذا لازم است قبل از مراجعه به دفاتر پیشخوان تلفنی جویای نحوه احراز هویت خود شوید.

او افزود: در مرحله بعد جهت معاملات سهام باید به یکی از کارگزاری‌های بورس مراجعه کنید.
 
این مدرس دانشگاه ادامه داد: پس از انتخاب کارگزاری بورس، وارد سایت کارگزاری شده و در قسمت ثبت نام، مراحل ثبت نام را طی کنید، در این مرحله نیاز به مدرک تحصیلی نیست.

عباسی بیان کرد: در پایان جهت احراز هویت و دریافت امضاء باید به کارگزاری و یا در صورتی که کارگزاری در شهر شما شعبه‌ای نداشته باشد به مراکز پیشخوان دولت مراجعه کنید.

او تصریح کرد: هزینه ثبت نام کارگزاری رایگان است، اما کسانی که جهت ثبت نام کارگزاری‌های بورس به ناچار به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می‌کنند، از آن‌ها هزینه دریافت خواهد شد.

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: در صورتی که دفاتر پیشخوان دولت مبالغی بالاتر از حد مصوب درخواست نمودند مثلا ۲۰ هزار تومان برای احراز هویت، میتوانید با شماره تلفن شکایت سازمان ۶۴۶۱ تماس بگیرید.
 

بیشتربخوانید:سرمایه گذاری در بورس چگونه است؟
انتهای پیام//ف. س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.