پیوند عضو در اصفهان متوقف است

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: پیوند عضو به بیماران نیازمند از اسفند سال گذشته به‌دلیل شیوع بیماری کرونا در این استان متوقف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مریم خلیفه‌سلطانی مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان افزود: در برخی استان‌ها با توجه به شرایطی که در زمینه بیماری کرونا دارند، کار پیوند عضو شروع شده است، اما در اصفهان هنوز این کار انجام نمی‌شود.

او خاطرنشان کرد: بر اساس دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمان حاضر پیوند روده، ریه و پانکراس در همه استان‌ها ممنوع است، اما برای سایر اعضای بدن در استان‌ها با توجه به شرایط موجود درباره شیوع بیماری کرونا تصمیم‌گیری می‌شود.

خلیفه سلطانی در پاسخ به این پرسش که آیا بیمارانی که نیاز مبرم به پیوند عضو دارند با توجه به توقف آن در اصفهان می‌توانند به استان‌های دیگر مراجعه کنند، تصریح کرد: هر بیماری در انتخاب محل پیوند عضو آزاد است.

حدود ۳۱۲ نفر در استان اصفهان دارای پرونده فعال در فهرست انتظار کلیه هستند، اما تعداد بیماران نیازمند به پیوند کلیه بیشتر از این آمار است و حدود ۷۰۰ نفر ارزیابی می‌شود.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان پیش از این گفته بود که شیوع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته، آمار اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در این استان را کاهش داد.

تعداد بیماران مرگ مغزی که در سال گذشته از آن‌ها اهدای عضو صورت گرفت ۴۲ نفر بود که نسبت به سال ۹۷ که ۴۹ مورد بود، کاهش یافت.

سال گذشته ۶۲ کلیه، ۱۲ کبد و ۲ قلب از افراد مرگ مغزی به بیماران نیازمند، اهدا و پیوند شد و ۶۱ مورد پیوند کلیه از افراد زنده نیز صورت گرفت.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار