ورود گرد و غبار به جو قصرشیرین برای دومین روز متوالی دید افقی را در این شهرستان به شدت کاهش داده و وضعیت هوای این منطقه را در حالت بحرانی قرار داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : هم اکنون میزان دید افقی ناشی از گرد و غبار در این شهرستان به ۳۰۰ متر رسیده است و غلظت ذرات گرد و غبار موجود در هوا یک هزار و ۲۰۰ میکروم گرم بر متر مکعب است.

او گفت : اکنون آلودگی هوا در قصرشیرین در شرایط بسیار بحرانی قرار دارد و این وضعیت ناسالم هوا را در این شهرستان مرزی به خوبی نشان می‌دهد.

او افزود: تصمیمی بر تعطیلی ادارات گرفته نشده و با توجه به اینکه به خاطر وضعیت بیماری ویروس کرونا هم اکنون از ۲ سوم نیرو‌های موجود در ادارات استفاده می‌شود از این رو افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند می‌توانند امروز را از مرخصی استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: هم اکنون باد با سرعت ۹۵ کیلومتر بر ساعت در حال وزیدن است که با توجه به وزش باد این سامانه تا اواخر وقت امروز از منطقه خارج می‌شود.

سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: هم اکنون دمای هوا در قصرشیرین ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت موجود در هوا نیز ۱۱ درصد است.

امیر پرویز نجفی گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان مرزی ۶ روز درگیر گرد و خاک بوده که به ترتیب در فروردین ماه یک روز و در اردیبهشت پنج روز به ثبت رسیده است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.