رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: امسال برای پیشگیری از شیوع کرونا برداشت گیاهان خودروی بهاری در استان ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ وحید عزیزی با اشاره به برداشت گیاهان خودروی بهاری به شکل دسته جمعی، گفت: امسال برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس هر نوع برداشت دسته جمعی این گیاهان در سطح منابع طبیعی استان ممنوع است.

عزیزی اضافه کرد: برداشت گیاهان خودروی بهاری در عرصه‌های منابع طبیعی استان به شکل کاملا سنتی و به صورت گروهی و با دست انجام می‌شود که با توجه به احتمال شیوع کرونا امسال هر نوع برداشت این محصولات ممنوع اعلام شده و با متخلفین برخورد خواهد شد.

رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: این ممنوعیت برداشت گیاهان خودروی بهاری گیاهانی مثل کنگر، ریواس، پیچک و سایر گونه‌های گیاهان خودرو در عرصه‌های منابع طبیعی استان را شامل می‌شود.

عزیزی اضافه کرد: برداشت گیاهان خودروی بهاری توسط اشخاص و برای مصرف خانوادگی مشکلی ندارد، هرچند توصیه می‌شود خانواده‌ها در صورت اقدام به برداشت گیاهان خودروی بهاری حتما رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند.

عزیزی با بیان اینکه استان کرمانشاه حدود ۱.۲ میلیون هکتار مرتع دارد، گفت: استان کرمانشاه ۱۴۰ گونه گیاهی خودرو دارد که بعضی از این گونه‌ها خوراکی بوده و برخی کاربرد‌های صنعتی، دارویی و... دارند.

او ادامه داد: برخی از گیاهان خودروی بهاری تولیدی در استان مثل کنگر به کشور عراق صادر می‌شوند که امسال برداشت و صادرات این نوع گیاهان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ممنوع است.
انتهای  پیام/ ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.