مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: خبرسازی اصولی و مثبت در بحث گردشگری می‌تواند موجب رونق این صنعت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد، خبرسازی مثبت را عاملی موثر در رونق گردشگری عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های خبری می‌توانند با ایجاد موج مثبت باعث رونق صنعت گردشگری در استان شوند.

او با اشاره به انتشار خبری مبنی بر اینکه ویروس کرونا از طریق گردشگران خارجی در یزد گسترش یافته است، افزود: این خبر کذب محض بود که دامن زدن به آن از سوی رسانه‌ها می‌تواند آسیب جبران ناپذیری به گردشگری یزد وارد کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: صنعت گردشگری در بسیاری از کشور‌ها به عنوان منافع ملی شناخته می‌شوند و مراقبت از این صنعت وظیفه همه است که عمده آن اطلاع رسانی است.

فاطمی با بیان اینکه بیشترین آسیب دوران کرونا به صنعت گردشگری وارد شد، افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش این ویروس در استان انجام شد که نمونه بارز آن تعطیلی کامل اماکن گردشگری و هتل‌های استان بود، در حالی که بسیاری از هتل‌ها در سایر استان‌های کشور مسافران و گردشگران اسکان داشتند.

او افزود: با وجود همه این اقدامات شاهد افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان بودیم که علت آن باید واکاوی و بررسی شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.