فرمانده انتظامی شهرستان مهران، گفت: شناخت آسیب‌های مواد مخدر مهمترین عامل در پیشگیری از آن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛سرهنگ قدرت اله شهبازبیگی فرمانده انتظامی شهرستان مهران، با بیان اینکه ریشه بسیاری ازجرائم، اعتیاد به مواد مخدر است، اظهار داشت: آمار‌ها نشان می‌دهد اکثریت بزه کاران عدم تعادل روحی و ضعف توان مالی خود را استفاده از مواد مخدر و اعتیاد به آن‌ها اعلام می‌کنند که آن‌ها را درمعرض ارتکاب جرم قرار می‌دهد.

او افزود: از مهمترین تهدیدات علیه نوجوانان وجوانان، تحریکات افراد ناباب است که با بازی گرفتن احساسات جوانان آنان را درمعرض مواد مخدر قرار می‌دهند.

سرهنگ شهبازبیگی در ادامه با تاکید بر بسیج همگانی در راستای ریشه کن کردن اعتیاد، اضافه کرد: آمار اعتیاد به مصرف مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان نگران کننده است و لازم است خانواده‌ها احساس مسئولیت بیشتری در این زمینه بر عهده گرفته و جوانان خود رو عواقب ویرانگر مواد مخدر آشنا کنند.

او ادامه داد: مهمترین روش‌های پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر از طریق آموزش‌های مستقیم، حضوری و آموزش‌های غیرمستقیم شامل بروشورها، کتابچه‌ها و جزوات آموزشی کم حجم، باعث تبدیل شدن افراد به نیرو‌های توانمند، آگاه و مصون از اعتیاد است.

فرمانده انتظامی شهرستان مهران با اعلام آمادگی پلیس برای اعزام کارشناسان و برپایی کارگاه‌های آموزشی درسطح مدارس، ادارات و... بیان کرد: همه افراد جامعه برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام اعتیاد باید نسبت به آسیب‌های مخرب آن آگاه باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.