استفاده از نیروی جوانی مهمترین هدف تشکیل بسیج سازندگی است

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: فلسفه تشکیل بسیج سازندگی با هدف استفاده از نیرو و نشاط جوانی در زمینه محرومیت زدایی در کشوربود.

استفاده از نیروی جوانی مهمترین هدف تشکیل بسیج سازندگی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  هم زمان با سالروز تشکیل بسیج سازندگی نشست خبری مسئول بسیج سازندگی استان کرمان در مهمانسرای سپاه ثارالله کرمان برگزار شد.

سرهنگ حجت الله پاداش مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در ۲۶تیرماه سال ۷۶ سازمان بسیج سازندگی تشکیل شد و هدف آن‌استفاده از نیرو و نشاط جوانی بود.

او افزود: قبل از ادغام وزارت‌های جهاد سازندگی و کشاورزی پیش بینی‌های خوبی برای جایگزینی نیروی جوانی از بین بسیجیان صورت گرفت و در این ماموریت تا کنون به خوبی عمل کرده و نقش آفرینی کرده اند.

پاداش بیان داشت: توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، بیانیه ۹ماده‌ای و مطالباتی که در جمع فرماند‌های سپاه در ده محور را مقام معظم رهبری بیان کردند که این سه موضوع الگوی ما در زمینه خدمات رسانی در استان است.

او تصریح کرد:نکاه ما نگاهی انقلابی و جهادی است و نقلابی است که در خدمات دهی نیز لولوست‌های ما بر طبق همین نگاه است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: بسیج سازندگی شامل چند گروه است که گروه دانش اموزان یکی از این اقشار است که سال گذشته بیش از ۳۰هزار روز از این افراد استفاده و در زمینه سازندگی در استان اقدام کرده اند.

او گفت:گروه دوم پایگاه‌های مقاومت دست که تا کنون ۱۹۰۲ گروه محله محور در استان تشکیل شده است که ۱۲هزارروز سال گذشته فعالیت داشته اند.

پاداش افزود: گروه سوم ما هم افرادیی هستند که جغرافیا محور فعالیت دارند که تا کنون ۵۵۶ گروه در استان از این افراد تشکیل شده است.

او تصریح کرد: در بستر بسیج جامعه پزشکی اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم انستان است که در سال گذشته ۳۵۴تیم را به مناطق محروم حاشیه شهر کرمان اعزام کرده ایم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: تشکیل بیش از ۳۰۰ گروه جهادی و حمایتی از کشاورزان در زمینه بسیج مهندسین یکی دیگر از اقدامات مهم بسیج سازندگی استان است.

پاداش بیان داشت: برگزاری مجمع جهادگران بسیج سازندگی و کمک به بسیج حقوقدانان هم از عمده فعالیت‌های دیگردر استان در بسیج سازندگی است.

او تصریح کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی هم بسیج سازندگی در استان بیش از ۵۰۰ شغل در زمینه اشتغالزایی ایجاد شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در بحث ویروس کرونا هم بسیج سازندگی استان اقدامات مطلوبی را انجام داده است.

پاداش گفت: پایش و رصد افراد ناقل کرونا از درب منزل و هدایت تیم‌های رفع الودگی از اقدامات مهم بسیج سازندگی در این زمینه بود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: اجرای دوره‌های مهارت آموزی و ایجاد ۲هزار شغل و ایجاد پروژه‌های محرومیت زدایی در زمینه ساخت ۳۰۰ واحد مسکن معلولین بهزیستی و کمیته امداد در استان از مهمترین برنامه‌های امسال بسیح سازندگی است که اجرا خواهد شد.

او گفت: بسیج سازندگی استان کرمان تا کنون‌توانسته است ۲۷۱۹ پروژه عمرانی را به مرحله اجرایی در آوردکه درزمینه ساخت مسجد، ساخت حسینیه و پروژه‌های آبرسانی اجرا شده است.

پاداش گفت: ساخت ۱۶۶واحد سرویس بهداشتی در نقاط محروم و سیل زده یکی دیگر از اقدامات مطلوب بسیج سازندگی به ویژه در رودبار جنوب بوده است.

او بیان داشت: در روز ۲۰ ام اردیبهشت ماه ۱۴۲ پروژه عمرانی کشاورزی و فرهنگی با اعتباری حدود ده میلیارد تومان هم زمان در سراسر استان بهره برداری خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: واگذاری بخشی از مسکن محرومین هم از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی استان است که به زودی اجرا خواهد شد.

پاداش مبارزه با آفت ملخ صحرایی در شهر‌های جنوبی در سطح بیش از ۲۰هزار خودرو با ۲۰۰خودروی سپاه و با اعتبار ۱۸۰میلیون تومان را دیگر اقدام نهن بسیج سازندگی عنوان کرد.

او تصریح کرد: را اندازی ۹۴۷ صندوق قرض الحسنه دیگر اقدام بسیج سازندگی سپاه در استان بوده است که ۶۱۲ گروه در این صندوق‌ها ساماندهی شده است که سرمایه ۱۴میلیاردی را از سرمایه مردم درزمینه اشتغال به کار گرفته شده است که درسال آینده ۲۰۰ صندوق دیگر به مجموع این صندوق‌ها اضافه خواهد شد و ۴۰ تعاونی را ایجاد خواهیم کرد.

پاداش گفت: یکی دیگر از اقدامات خوب بسیج سازندگی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا بود که راه اندازی ۱۵۰ کارگاه تولید ماسک یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه بود.

پیش از ظهر امروز هم زمان با ۱۷ اردیبهشت ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی نشست خبری برگزارو اهداف آتی و پیش روی سپاه ثارالله مطرح شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار