مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه فعالیت رسانه‌ای تعطیلی ندارد، گفت: در ایام خاص، نیاز جامعه به کسب اطلاعات درست و دقیق، باعث اهمیت بیش از پیش کار رسانه‌ای و فعالان این حوزه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان که امروز در یازدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان کرمان که در اتاق جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار شد، گفت: فعالیت رسانه‌ای تعطیلی ندارد و در ایام خاص، نیاز جامعه به کسب اطلاعات درست و دقیق، باعث اهمیت بیش از پیش کار رسانه‌ای و فعالان این حوزه می‌شود.

او تصریح کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا در جامعه که مصادف با ایام عید و تعطیلی سنتی رسانه‌ها شد، شاهد بودیم که تعدادی از رسانه‌های استان به درک موقعیت خطیر خود با تمام توان پای کار آمدند.

علیزاده با بیان اینکه رسانه‌ها باید جسارت اطلاع رسانی با حفظ دقت و سرعت را داشته باشند و البته لازم است که مسئولان ما در این زمینه با اهالی رسانه همکاری کنند.

او با اشاره به فعالیت‌های بسیج با موضوع کرونا، گفت: بسیج در شرایط عادی و جاری و در بحران‌ها و تنگناها، همیشه در کنار مردم بوده است و در همین موضوع کرونا شاهد هستیم که اقدامات خوب و موثری از سوی ارکان بسیج انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: اگر امروز وضعیت مدیریت کرونا با چشم اندازی خوب و امید بخش دنبال می‌شود؛ نتیجه همراهی و زحمات همه بوده است.

او همچنین محدودیت‌های ارتباطی و فاصله گذاری اجتماعی را دلیلی بر توجه بیشتر به فضای مجازی عنوان کرد و افزود: تولید محتوا و انتشار مناسب آن در فضای مجازی مسأله بسیار مهمی است که می‌طلبد همه حوزه ها، نسبت به این موضوع با دقت و حساسیت ویژه‌ای اقدام کنند.

در این جلسه روح الله میرزایی، مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمان، گزارشی از وضعیت ذخیره خونی استان ارائه کرد.

او گفت: در حالی که هشت درصد از بیماران تالاسمی در استان وابسته به تزریق ماهیانه یک یا دو واحد خون هستند و ۳۰ تا ۴۰ درصد خون تولیدی استان به مصرف این گروه می‌رسد؛ اما کرونا باعث کاهش ذخایر خونی استان شده است.

سرهنگ جلالی، مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه ثارالله استان، گزارشی از فعالیت‌های این سازمان با اولویت‌های فعالیت‌های کرونا به جلسه ارائه کرد.

او به فعالیت‌های ۱۳ گانه این سازمان با موضوع کرونا اشاره کرد و افزود: ایجاد ایستگاه سلامت و توزیع اقلام بهداشتی، راه اندازی سه کارگاه تولید ماسک، غربالگری و پایش سلامت به همت بسیجیان مراکز بهداشت، رزمایش رهروان ولایت، مدافعان سلامت و گندزدایی معابر و خیابان‌ها طی دو هفته از جمله اقداماتی است که طی این مدت انجام گرفته است.

تقی زاده، مشاور استاندار و روابط عمومی استانداری کرمان نیز از اقدامات انجام شده در حوزه اطلاع رسانی و تولید محتوا سخن گفت.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
فعالیت رسانه‌ای مجازيه
آخرین اخبار