مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران گفت: فدراسیون فوتبال با درخواست میزبانی جام ملت‌ها و رقابت با قطر که اندازه نصف نازی آباد است، آبروی ایران را می‌برد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران درباره اینکه با توجه به شرایط فعلی فوتبال ایران درخواست میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ از روی فکر انجام شده یا احساس، بیان کرد: فکر می‌کنم این اقدام با تفکر انجام شده، اما این فکر برای پوشش دادن ناتوانی‌های ما بوده است. ارائه این درخواست برای من تعجب آور بود چراکه کار‌های عقب مانده بسیار مهمی برای کسب میزبانی جام ملت‌ها داریم. باشگاه‌های ما وضعیت خرابی دارند. رگ حیات فدراسیون هم به باشگاه‌ها متصل است. آن‌ها هستند که در زمینه‌های مالی و نیروی انسانی، فونداسیون فدراسیون را تشکیل می‌دهند.

وقتی ریشه‌های فدراسیون مشکلات اساسی دارند، نباید وارد رقابت کسب میزبانی جام ملت‌ها شویم

او افزود: فدراسیون برای تشکیل تیم ملی در تمام رده‌های سنی باید نیرو‌های خود را از باشگاه‌ها بگیرد. هر چند دولت هم به فدراسیون کمک مالی می‌کند، اما وقتی می‌دانیم ریشه‌های فدراسیون یعنی باشگاه‌ها چه وضعیت نامطلوبی دارند، دیگر نباید وارد رقابت برای کسب میزبانی شویم. روز گذشته لایحه اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصلاح شد. در این لایحه اتحادیه یا تشکل مربوط به باشگاه‌های حرفه‌ای در بخش خصوصی دیده شده است. همانگونه که در یک طرح جامعه ورزش حرفه‌ای را خصوصی دیده اند.

باشگاه‌های صنعتی مانند پیکان و سایپا از جیب مردم برای تیم‌های خود درآمدزایی می‌کنند

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تصریح کرد: برخی باشگاه‌های صنعتی مانند پیکان و سایپا از منابعی ارتزاق می‌کنند که این منابع از فشار به ملت ایران حاصل می‌شود. چرا بنگاه‌های صنعتی ما مانند سایپا و ایران خودرو، خودرو‌های شان را گران می‌فروشند؟ به این دلیل که برخی هزینه‌های بالاسری دارند. یکی از این هزینه‌های غیر مستقیم فوتبال است و آن‌ها از جیب مردم برای تیم‌های خود درآمدزایی می‌کنند.

وقتی وظیفه اصلی را انجام نمی‌دهیم، نباید هوس میزبانی جام ملت‌ها را داشته باشیم

اولیایی ادامه داد: فدراسیون فوتبال موظف است تکلیف بحث حرفه‌ای سازی را در باشگاه‌ها مشخص کند. وقتی به وظیفه اصلی مان نمی‌پردازیم و تنها نارسایی و دغدغه خاطر برای هواداران تیم‌ها به وجود می‌آوریم، ناگهان هوس میزبانی جام ملت‌ها را می‌کنیم؟

فدراسیون فوتبال ایران هنوز اساسنامه درستی ندارد

او درباره اینکه در صورت کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا امکان بهبود وضعیت مدیریتی فوتبال ایران و تقویت زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از این رقابت‌ها تا سال ۲۰۲۷ وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال ایران هنوز اساسنامه درستی ندارد و با مشکلات اساسی مواجه است.


بیشتر بخوانید: سهام ۲ باشگاه به صورت صوری بالا می‌رود/ سازمان فرهنگی تاج سابق منحل نشده!


نباید آبروی کشور را مقابل قطر که نصف نازی آباد هم نمی‌شود ببریم

اولیایی درباره اینکه با توجه به وضعیت فعلی فوتبال ایران، آیا AFC برای میزبانی جام ملت‌ها به ایران اعتماد می‌کند یا خیر، گفت: به هیچ وجه این اتفاق رخ نمی‌دهد. بحث اعتماد جدا و بحث مصلحت و صلاح مملکت هم جدا است. نباید بی دلیل آبروی خود را مقابل کشور‌های دیگر ببریم. امکان دارد قطری که اندازه نصف محله نازی آباد ما است و اکنون میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۲ است، بخواهد برای میزبانی جام ملت‌ها با ما رقابت کند. همین کشور کوچک بهترین و مدرن‌ترین ورزشگاه‌های جهان را با صرف هزینه‌های نفتی احداث می‌کند. تماشاگران، مدیران و تیم‌های آسیایی با سفر به قطر در ایام جام ملت ها، متوجه توانمندی قطر می‌شوند.

مشکل اصلی فوتبال ما حاکمیت آدم‌ها است نه قانون

او در پاسخ به سوالی مبنی بر لزوم اصلاح ساختار یا تغییر مدیران فوتبال ایران، بیان کرد: در بحث مدیریت ابتدا باید اعتقاد داشته باشیم ملاک حاکمیت بر ما قانون است. به همین دلیل ابتدا باید قوانین و مقررات را به رسمیت بشناسیم و سپس آن‌ها را جاری و ساری کنیم. در این حالت اگر مدیر توانمندی به فوتبال بیاید، می‌تواند در چارچوب قانون خدمت کند. اکنون مشکل اصلی فوتبال ایران مانند بسیاری از بخش‌های دیگر مملکت، حاکمیت آدم‌ها است نه حکومت قانون. هر کس با سلیقه خودش می‌آید حرفی می‌زند و کاری می‌کند، اما پس از جدایی اش هم پاسخگو نیست.

قوه قضائیه در بحث نظارت بر فوتبال خوب عمل نمی‌کند

عضو سابق کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ادامه داد: با اینکه جزء آدم‌هایی هستم که علاقه‌ای به طلب درست کردن فوتبال و نظارت روی آن از سوی سازمان‌های بیرون از ورزش را ندارم و می‌گویم باید نهاد‌های درون سازمانی فعالیت بهتری داشته باشند، اما اعتقاد دارم قوه قضائیه هم نقش خود را به خوبی ایفا نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
همین نصف نازی آباد قهرمان جام ملت ها شد
آخرین اخبار