شاد تابستان هم با دانش آموزان است

پیام رسان شاد در تابستان و تعطیلات مدارس نیز برنامه‌های آموزشی برای دانش آموزان خواهد داشت.

سعدی پور مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: کرونا اگرچه یک تهدید است، اما فرصت آموزشی مناسبی نیز برای دانش آموزان و تولید محتو‌اهای مناسب آموزشی فراهم کرده است.

او با بیان اینکه اکثریت دانش آموزان و معلمان استان از نرم افزار شاد یا پیام رسان‌های داخلی دیگر برای آموزش دانش آموزان در روزهای کرونایی استفاده کردند، افزود: سامانه شاد در تابستان نیز برای آموزش دانش آموزان فعال خواهد بود.

سعدی پور تولید محتوا‌های آموزشی را یکی از دستاورد‌های سامانه شاد اعلام کرد و ادامه داد: معلمان و دانش آموزان مازندرانی پس از شیوع کرونا بیش از ۶۴ هزار و ۵۰۰ مورد تولید محتوی داشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: معلمان و دانش اموزان استان در این ایام کرونایی در بخش پرورشی ۲۵ هزار تولید محتوی ، در حوزه ورزش۳۴ هزار  ، در آموزش ۴۷۰۰ مورد و در بحث کرونا   ۴۰۰ اثر و تولید محتوی انجام دادند.

او با بیان اینکه به علت استفاده گسترده کاربران از فضای آموزش مجازی شاد، سرعت اینترنت پایین است، گفت: خانواده هایی که توانایی استفاده از طرح شاد را ندارند برای دریافت بسته آموزشی و سی دی به مدارس مراجعه کنند.

سعدی پور ادامه داد: اینترنت ویژه معلمان و دانش‌آموزان در هیئت دولت تصویب شد و وزارت ارتباطات موظف به اهدای اینترنت به این قشر است .

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره امتحانات پایان سال مدارس تصمیم‌گیری می‌کند، ادامه داد: درباره برگزاری دروس عملی و کارگاهی مدارس و هنرستان‌ها، پس از پایان سال تحصیلی تصمیم‌گیری می‌شود.

ممنوع بودن نام نویسی پیش از موعد در مدارس غیر انتفاعی

سعدی پور با اشاره به ممنوعیت نام نویسی پیش از موعد در مدارس غیر انتفاعی افزود: هیچ گونه مجوزی برای ثبت نام جدید دانش آموزان در مدارس غیردولتی وجود ندارد و والدین می‌توانند این تخلف را به شماره تلفن ۳۳۳۱۴۱۲۶ اطلاع دهند.
 
مدیر کل آموزش و پرورش گفت: گزارش‌هایی از پرداخت نشدن حقوق مربیان مدارس غیر انتفاعی به ما رسیده که اگرچه انگشت شمار است اما مدرسه به مدرسه پیگیری خواهد شد.

او افزود: مدارس غیر انتفاعی در صورتی که شهریه های فوق برنامه از دانش آموزان دریافت کرده باشند در پایان سال تحصیلی باید به آنها برگشت دهند.

تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی و آموزگاران نهضت

او در خصوص استخدام مربیان پیش دبستانی و سوادآموزی گفت: بر اساس قانون این افراد باید زودتر تعیین تکلیف شوند به همین دلیل از بیش از ۴ هزار مربی پیش دبستانی تاکنون برای بیش از ۲ هزار مربی پرونده تشکیل شده است.

سعدی پور افزود: برای استخدام آموزگاران نهضت سوادآموزی نیز پیش شرط قبولی در آزمون گذاشته شده است که این افراد پایان خرداد باید در آزمون استخدامی شرکت کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در خصوص نتایج استخدامی‌های آزمون آبان ۹۸   آموزش و پرورش نیز گفت: قبول شدگان در کلاس‌های آموزشی شرکت کردندو از مهر ماه امسال کار آموزشی خود را در مدارس آغاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: کرونا شیوه قدردانی از معلمان نمونه را تغییر داد


انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار