هیئت ضامن آهو کوهسرخ در قالب مرکزنیکوکاری و توانمند سازی ضامن آهو در منطقه برکوه از توابع این شهرستان در مقابله با کرونا عملکرد موفقی داشته است.

علی برقی ایوری عضو موکب ضامن آهو کوهسرخ کاشمر در گفت و  گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: این مرکز فعالیت خود را از مرداد ماه ۹۸ با ۱۲ نفر هیات عامل و اجرایی با حمایت خیرین ساکن روستا و سایر شهر‌های مجاور آغاز کرد.

او افزود: این مرکز زیر نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) و با تعامل شورا و پایگاه‌های بسیج و ائمه جماعت و هیئات مذهبی و در زمینه شناسایی افراد نیازمند و اقشار کم درآمد وحمایت از آنان، فعالیت دارد.
 
عشق به امام رضا (ع) در کوهسرخ روی کرونا را سفید کرد
عضو موکب ضامن آهو کوهسرخ کاشمر ادامه داد: هدف ما علاوه بر کمک به نیازمندان، توانمند سازی اهالی روستا نیز هست و تا اسفند پارسال فعالیت‌های هیئت شامل تهیه بسته‌های غذایی، بن خرید لباس و کفش، توزیع کفش و لباس وسایر وسایل منزل، اهدای کمک هزینه ازدواج، راه اندازی کارگاه آموزش تابلو فرش وقالی بافی برای بانوان، پرداخت هزینه درمانی بوده است.

برقی ایوری بیان کرد: همچنین با جذب خیر توانستیم فشار سنج دیجیتال برای مرکز درمانی روستا به ارزش حدود ۴ میلیون تومان تهیه و اهدا کنیم، علاوه بر این اقداماتی از قبیل تهیه گوسفند جهت قربانی برای سلامتی اهالی و توزیع گوشت آن بین افراد روستا، توزیع نان رایگان با کمک خیرین و کمک به افراد کم درآمد برای مشاغل خانگی و کم هزینه را نیز انجام داده ایم.

او تصریح کرد: اسفند پارسال با ورود کرونا به کشور، فعالیت‌های خود را معطوف به مقابله با شیوع کرونا کردیم و با همکاری اعضا و خیرین در مرحله اول به تهیه و توزیع الکل و ماسک به صورت گسترده، پرداختیم.

عضو هیئت ضامن آهو کوهسرخ کاشمر تاکید کرد: در مرحله بعد به صورت دوره‌ای و منظم با همکاری بسیج، ضدعفونی روستا را در دستور کار خود قرار دادیم و با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشور با کمک شورای روستا توانستیم ایستگاه‌های کنترل و غربالگری در مبادی ورودی روستا راه اندازی کنیم.

برقی ایوری اظهار کرد: پس ار انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا شروع به جمع آوری کمک برای تهیه بسته‌های غذایی حمایتی برای اهالی کردیم و حدود ۷۰۰ بسته غذایی همراه با مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش بین اهالی توزیع شد.
 
عشق به امام رضا (ع) در کوهسرخ روی کرونا را سفید کرد
او افزود: با اقدامات درست و به موقع و همکاری بین همه مسئولان و خیرین روستا و همه اهالی توانستیم شیوع بیماری را کنترل و پس از آن هم منطقه به ثبات خوبی رسید و کوهسرخ جزو مناطق کم خطر و سفید اعلام شد.

عضو هیئت ضامن آهو کوهسرخ کاشمر ادامه داد: امیدواریم با همکاری همه مسئولان و مردم، همه مناطق کشور کم خطر اعلام شود و به زودی پایان کرونا را در کنار یکدیگر جشن بگیریم.

انتهای پیام//م. ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.