آمار‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا امروز به ۳۴۴ نفر رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: ۲۳ نفر به فهرست مبتلایان به ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد و  تعداد بیماران تا جمعه ۱۹ اردیبهشت‌ به ۳۴۴ نفر شامل ۱۹۴ مرد و ۱۵۰ زن رسیده است.

سعید کشمیری ادامه داد: از ۲۳ مورد مثبت جدید ۱۴ مورد در بوشهر، ۵ مورد دشتستان، ۲ مورد جم، یک مورد دیلم و یک مورد در دشتی به ثبت رسیده که همه بیماران به‌صورت سرپایی در مراکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند.

او افزود: ۱۴ بیمار جدید شهرستان بوشهر، آقایانی ۴۴، ۴۸، ۴۲، ۴۱، ۳۷، ۴۳، ۵۷، ۲۵، ۲۰، ۳۵ و ۳۹ ساله و خانم‌هایی ۴۷، ۲۷ و ۲۱ ساله هستند که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و همه بیماران به‌صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند.

آخرین آمار کرونا در بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: پنج بیمار جدید که در شهرستان دشتستان به ثبت رسیده‌اند، خانم‌هایی ۳۸، ۲۷ و ۱۱ ساله و آقایانی ۵۹ و ۲۰ ساله هستند که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و همه بیماران به‌صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند.

کشمیری عنوان کرد: بیمار جدید ساکن شهرستان دیلم خانمی ۲۳ ساله و بیمار جدید شهرستان دشتی نیز آقایی ۶ ساله که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و هر دو بیمار به‌صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی هستند.

او گفت: دو بیمار جدید شهرستان جم، آقایی ۳۳ ساله و خانمی ۲۶ ساله هستند با سابقه تماس با بیمار کرونایی، که به‌صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: خانمی ۷۱ ساله ساکن شهرستان دیلم که نمونه آزمایش او پیش از این  مثبت شده بود، نیز فوت‌شده است.

کشمیری افزود: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۳۴۴ نفر) تاکنون ۱۶۷ نفر از آنان بهبودیافته‌اند، ۱۵۹ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند، و ۶ نفر دیگر نیز دوره درمانی خود را در بیمارستان سپری می‌کنند.

تاکید دوباره بر پرهیز از تجمع و رفت و آمد غیر ضروری

او تاکید کرد: مردم باید از حضور در تجمعات بپرهیزند و فقط برای انجام کار‌های ضروری در اجتماعات تردد کنند. برخی از مردم بدون قصد خرید در بازار‌ها رفت‌وآمد می‌کنند که این موضوع باعث ابتلای افراد زیادی به ویروس کرونا خواهد شد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی عده‌ای از مردم را خطرناک دانست و گفت: رعایت نکردن فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد و از مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌ دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌پاری و هرگونه تجمع به جد خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.