دسترسی رایگان محققان عراقی به منابع اطلاعات علمی مرکز منطقه‌ای

اعضای هیات‌علمی، محققان و دانشجویان دانشگاه فنی الفرات الاوسط عراق ۳ سال به منابع اطلاعات علمی تمام متن مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری (RICeST) به صورت برخط و رایگان دسترسی خواهند داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) درخصوص ارتباط ویدئو کنفرانسی با مسئولان دانشگاه فنی الفرات الاوسط عراق، گفت: در این ارتباط مقرر شد از طریق شاخه مرکز منطقه‌ای در این دانشگاه، اعضای هیات‌علمی، محققان و دانشجویان این دانشگاه برای سه سال به منابع اطلاعات علمی تمام‌ متن مرکز منطقه‌ای به صورت برخط و رایگان دسترسی خواهند داشت.

محمد جواد دهقانی افزود: همچنین مقرر شد برای تأسیس شاخه مرکز منطقه‌ای در دانشگاه فنی الفرات الاوسط عراق اقدام فوری شود و برای نیل به این هدف لازم است دانشگاه فنی الفرات الاوسط ۳ نیرو را برای آموزش مجازی به مرکز منطقه‌ای معرفی کند تا برای استفاده بهینه از منابع اطلاعات علمی تمام‌متن مرکز منطقه‌ای آموزش‌های لازم را سپری کنند.

او اظهارداشت: مقرر شد برای عملیاتی‌سازی هر یک از تفاهم نامه‌ها یک فرد به عنوان رابط دانشگاه فنی به مرکز منطقه‌ای و ISC معرفی شود.

در این ارتباط دانشگاه فنی ارتقای رتبه آن دانشگاه را در نظام‌های رتبه بندی بین المللی از اولویت‌های خود دانست و خواستار مساعدت ISC در این زمینه شد. در این خصوص مقرر شد برای برگزاری کارگاه آموزشی و تحلیل عملکرد آن دانشگاه برنامه‌ریزی شود.

به گفته او، در این ارتباط ویدیویی دانشگاه فنی خواستار ارتقای رتبه نشریات علمی خود شد و در این خصوص مقرر شد نشریات معتبر خود را به ISC ارسال دارند تا در صورت کسب امتیازات لازم در ISC نمایه شود. همچنین مقرر شد برای سردبیران نشریات دانشگاه فنی نیز کارگاه آموزشی ارتقای رتبه نشریات از سوی ISC برگزار شود.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: با توجه به مسئله پاندمی ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری جلسات حضوری و برای تسریع تعاملات علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی - پژوهشی در سطح کشور و محیط بین‌الملل و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، جلساتی را در قالب ویدئو کنفرانس با هیات‌رئیسه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران و کشور‌های اسلامی برگزار می‌کند.

دهقانی گفت: در این دیدار‌ها ضمن آشنایی با ظرفیت‌ها و نیاز‌های دو طرف، در خصوص انجام تفاهم‌های لازم برای گسترش سطح همکاری‌ها اقدام به عمل می‌آید. ضمناً در صورتی که پیشتر بین دو طرف تفاهم‌نامه‌ای امضا شده باشد پیگیری آن تفاهم‌نامه در دستور کار خواهد بود.

او افزود: به عبارت دیگر در سال جهش تولید و شرایط پاندمی کرونا، مرکز منطقه‌ای و ISC نه تنها در تعاملات بین‌المللی روندی کاهشی نداشته‌اند بلکه از روندی افزایشی نیز برخوردار بوده‌اند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اظهار داشت: این جلسه پیرو تفاهم‌نامه‌های منعقدشده بین طرفین در ۹ شهریور ۱۳۹۸ و به‌منظور پیگیری و عملیاتی‌سازی بند‌های این تفاهم‌نامه و پس از پیگیری و رایزنی‌های مرکز منطقه‌ای و پایگاه استنادی برگزار شد.
در این جلسه دکتر الزهیری، رئیس دانشگاه فنی الفرات الاوسط عراق، دکتر احمد غنیم، معاون پژوهشی، دکتر محمد المکتومی معاون امور اداری، دکتر حیدر البطاط مدیر امور فرهنگی و بورسیه‌های دانشگاه، دکتر علی نجاح الشمانی مدیر تضمین کیفیت دانشگاه، دکتر المصطفی الیوسف مدیر مرکز رایانه و اطلاعات و مصطفی فیصل کارشناس امور فرهنگی حاضر بودند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار