در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آمادگی کمیته امداد تهران برای مقابله با زلزله/ توزیع غذای گرم میان نیازمندان شهرستان دماوند

مدیرکل کمیته امداد استان تهران درباره آخرین وضعیت آمادگی این نهاد برای مقابله با زلزله در استان تهران، توضیحاتی داد.

سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به وقوع زلزله شب گذشته درتهران و دماوند ۲۳ خانوار در روستای وادون و ۲۵ خانوار در روستای مشا تحت پوشش کمیته امداد هستند.

او با بیان اینکه با ارسال تیم‌های ارزیابی بررسی‌های لازم انجام شد و مشخص شد که تا کنون مشکل خاصی برای ساکنین این منطقه پیش نیامده است، گفت: از فردا تیم‌های مشاوره به مناطق زلزله زده دماوند و تهران اعزام خواهد شد تا مشکلات استرس و اضطراب ناشی از زلزله برای این افراد رفع شود.

پرپنچی گفت: با توجه به حوادث پیش آمده کمیته امداد آمادگی این را دارد که در صورت بروز هر اتفاقی بتوانند به کمک مددجویان بشتابد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه البته کمیته امداد در صورت بروز حوادث و مسئولیتی در امدادرسانی ندارد، گفت: قبل از این حادثه آموزش‌هایی در خصوص بلایای طبیعی و مسائل بهداشتی به مددجویان روستا‌های اطراف تهران ارائه شده بود.


بیشتر بخوانید: آماده باش ۲۴ ساعته نیروهای امدادی در استان تهران 


پرپنچی تصریح کرد: در حال حاضر نیز با آموزش‌های الکترونیکی سعی می‌شود خانواده‌ها را برای چنین حوادثی آماده کنیم.

او با بیان اینکه برای ساکنین این منطقه بعد از وقوع حادثه در شب گذشته اقلام مورد نیاز و بسته‌های غذایی که شامل جیره خشک بود، ارسال شد، ادامه داد: با شروع ماه مبارک رمضان در راستای طرح اطعام مهدوی تاکنون بیش از ۷ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان منطقه دماوند توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: برای امشب نیز توزیع غذای گرم را بین نیازمندان مناطق زلزله زده خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار