رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی گفت: کمیته امداد در توزیع ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته غذایی با محوریت بسیج مستضعفین همراهی کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید باجلان معاون اداری-مالی کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) و رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی کشور در نشست خبری خود اظهار کرد: همزمان با شیوع کرونا از ابتدای اسفند ماه سال گذشته کشور ما درگیر این بیماری شد.

او با بیان اینکه در مقابله با کرونا کشور ما موفق عمل کرده است، دولت و مردم نیز نقش موثری ایفا کرده‌اند، گفت: یکسری از مشاغل به دنبال کرونا بیکار شدند، بیان کرد: این موضوع باعث شد در نیمه شعبان مقام معظم رهبری رزمایش کمک مومنانه را ابلاغ کنند تا مردم با همدلی به یکدیگر کمک کنند.

باجلان‌گفت: کمیته امداد نیز براساس دوهدف ترویج احسان و تعامل با گروه‌های جهادی این دو موضوع را به اطعام نیازمندان گره زد و وارد این رزمایش شد و در عین حال با همراهی با «پویش ایران همدل» وارد اقدامات عملیاتی شد.

رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی افزود: کمیته امداد در توزیع ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته غذایی با محوریت بسیج مستضعفین همراهی کرده و یکی از اعضا آن بوده است.

او با بیان اینکه همزمان با کرونا نیازمندان بیشتری به ما مراجعه کردند و ما نیز به دنبال این موضوع طرح «همسفره» را اجرا کردیم، ادامه داد: طرح توزیع اطعام مهدوی زیرمجموعه آن قرار دارد.

باجلان ادامه داد: در ابتدا قرار بود ۳۱۳ پایگاه در کل کشور برای طبخ و توزیع غذای گرم برای نیازمندان کل کشور و نه تنها مددجویان در این خصوص فعال شوند.

او با بیان اینکه که برای رعایت تمام موارد بهداشتی یک کارشناس مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی در آشپزخانه‌ها حضور دارد، افزود: در این طرح با ستاد عتبات عالیات هماهنگ شده تا موکب‌ها و تجهیزات خودشان را در اختیار این طرح بگذارند.


باجلان با بیان اینکه با پدافند غیر عامل، گروه‌های جهادی و ۴۰۰۰ مرکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد، هماهنگ شده است، گفت: در این طرح دو محور دنبال شده است.

او توضیح داد: این دو محور شامل اطعام غذا‌های گرم در مناطق محروم و توزیع جیره خشک غذا در مناطق روستایی بوده است.

باجلان افزود: تا دوم اردیبهشت ماه در استان تهران پنج آشپزخانه و ۳۰ آشپزخانه در سراسر کشور شروع به کار کردند.

او با بیان اینکه فعالیت این مراکز از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شد و تاکنون به جای ۳۱۳ آشپزخانه ۱۰۶۰ آشپزخانه افتتاح شده است، تصریح کرد: در آشپزخانه‌ها نیز سامانه‌ای طراحی شده تا آمار آنلاین آن‌ها را داشته باشیم. همچنین تا کنون۲۰ هزار نفر در آشپزخانه‌ها مشغول هستند.

باجلان گفت: در کشور تا شب گذشته یک میلیون و ۴۵۰ هزار پرس غذا طبخ شده است.

او با بیان اینکه ارزش ریالی این تعداد غذای طبخ شده ۲۱ میلیارد تومان بوده تا در دسترس نیازمندان قرار بگیرد، ادامه داد: توزیع غذا نیز با رعایت مسائل بهداشتی بوده و انتظار داریم حدود پنج میلیون غذا تا پایان ماه مبارک رمضان توزیع شود، اما با توجه به آمار از این تعداد عبور خواهیم کرد.

رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی افزود: هرساله کمیته امداد جشن‌هایی را در ماه رمضان اجرا می‌کرد. اما امسال جشن رمضان از طریق اطعام مهدوی دنبال شده است که در تاریخ کمیته امداد به عنوان یک سنت ماندگار خواهد شد. سال قبل هم طرح «افطاری ساده» را داشتیم که امسال در قالب اطعام مهدوی بوده است.

باجلان‌با بیان اینکه یک حساب متمرکز نیز برای جمع آوری وجوهات ایجاد شده که بیش از دو میلیارد جمع آوری شده که به مناطق محروم ارسال شده است، ادامه داد: البته هر استان نیز نیکوکاران خود را دارد و مجموع این مبالغ بیش از ۵۰ میلیارد تومان بوده است. امیدواریم تا پایان ماه مبارک رمضان اتفاقات خوبی رقم زده شود.

او خاطرنشان کرد: به طور میانگین ۲۰۰ هزار غذا هر شب بین نیازمندان طبخ و توزیع می‌شود که ۲۵ هزار مورد به نیازمندان تهران اختصاص دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار