همزمان با اجرای طرح تشدید نظارتی ماه مبارک رمضان،پنج هزار و ۴۰۹ بازدید توسط گروه‌های بازرسی و نظارتی دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مجتبی ورمقانی گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ماه مبارک تاکنون (۱۵ روز) پنج هزار و ۴۰۹ بازدید توسط گروه‌های بازرسی و نظارتی دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و مصرف فرآورده های خام دامی در سطح استان انجام شده است.

او افزود: در نتیجه این بازدیدها کارشناسان دامپزشکی کردستان برای ۶۷ مرکز متخلف پرونده قضایی تشکیل شد و ۲ هزار و ۵۶۱ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف نیز از این واحدها کشف و ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان افزود: از ۶ اردیبهشت تا پنجم خرداد (ماه مبارک رمضان) هر روز ۶۰ نفر از پرسنل دامپزشکی در قالب ۲۶ اکیپ بازرسی وظیفه نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع، عرضه و مصرف فرآورده های خام دامی در استان را بر عهده دارند.

او با بیان اینکه این نیروها نیز بصورت آنکال هستند تا در صورت نیاز در خدمت بهداشت عمومی و سلامت مردم باشند از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر۱۵۱۲ این اداره کل اطلاع دهند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: همچنین مقرر شده کارشناسان در طرح تشدید نظارت ویژه ماه مبارک رمضان ۷۰۰ گروه روز بازرسی و ۷۰ گروه روز نظارتی در استان بر کشتارگاه های دام و طیور و سه هزار مرکز عرضه نظارت مستمر داشته باشند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.