یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در شیراز با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید ۱۷۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده دست بر پایه الکل اتانول و عرضه آن به بازار شد.

محمدامین تقی‌پور مدیرعامل یک شرکت زیست فناوری در گفت و گو با خبرنگار  حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  از تولید ۱۷۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده دست بر پایه الکل اتانول خبر داد و اظهار کرد: ما پیش از پیدایش ویروس کرونا برای گیاهان و تجهیزات خود مواد ضدعفونی‌کننده و گندزدا تولید می‌کردیم، اما پس از شیوع کرونا و همه‌گیری آن در کشور از دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تولید محلول ضدعفونی کننده دست مجوز گرفتیم تا مطابق با فرمول سازمان بهداشت جهانی یعنی اتانول ۸۰ درصد، محلول ضدعفونی‌کننده دست تولید کنیم. بر این اساس ۱۵۰۰ لیتر الکل خالص خریداری کردیم که از این میزان ۱۷۰۰ لیتر مواد ضدعفونی تولید و در تمام داروخانه‌های استان فارس توزیع شده است.

تقی‌پور به دریافت تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق پژوهش و فناوری فارس اشاره کرد و گفت: برای سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه، ۲۰۰ میلیون تومان از تسهیلات کرونایی صندوق استفاده کردیم که از این میزان ۱۸۰ میلیون تومان صرف خرید مواد اولیه، چون الکل، هیدروژن پراکساید، گلیسیرین، بطری، لیبل و هزینه حمل و حقوق و دستمزد کارمندان شد.


بیشتر بخوانید: توسعه فناوری ماسک نانو با قابلیت استفاده مجدد


مدیرعامل شرکت زیست فناوری بیان کرد : با توجه به افول شیوع ویروس کرونا اگر بازار همچنان به محلول ضدعفونی کننده نیاز داشته باشد تولید خواهیم کرد و در صورت کاهش تقاضا و اشباع بازار، به سمت تولیدات قبلی خود برمی‌گردیم.

او در مورد آسیب‌هایی که شرایط جاری کشور برای کسب و کار‌ها داشته است گفت: چند گیاه دارویی را برای اولین بار کشت بافت انجام دادیم و تا مرحله عقد قرارداد برای تولید دارو نیز پیش رفت که به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد. از آنجایی‌که فصل کشت این گیاهان در بهار است زمان نیز در حال از دست رفتن است. البته در حال حاضر آویشن شیرازی، مارچوبه و گل محمدی تولید شده و تا پایان شرایط کرونایی کشور، سفارش تولید انبوه آن متوقف شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار