استاندار خوزستان گفت: باوجود اینکه آمار ابتلا به ویروس کرونا در استان از آنچه انتظار می‌رفت، بالاتر است، ولی کمبود تخت و تجهیزات درمانی وجود ندارد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آمار ابتلا به ویروس کرونا در استان از آنچه انتظار می‌رفت، بالاتر است، آما این چنین نیست که خوزستان بیشترین افزایش را در مقایسه با سایر استان‌ها کشور دارد، ضمن اینکه تصاویری که نشان دهنده نشستن بیماران مبتلا به کرونا در راهرو‌های بیمارستان‌ها و مراکر درمانی کذب بوده  وصحت ندارد.

او افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان، یک هزار و ۱۰۰ تخت برای مبتلایان به این بیماری اختصاص یافت، این درحالی است که هم اکنون ۵۲۰ تخت برای این بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد و مابقی تخت‌ها همچنان خالی هستند و آمار ابتلا و بستری در بیمارستان‌ها به حدی نرسیده که با کمبود تخت مواجه شویم.

شریعتی در ادامه با بیان اینکه ۱۸۰ تخت ویژه در بخش‌های ICU در نظر گرفته شده، اظهار داشت: تعداد تخت‌ها در این بخش بیشتر از تعداد مذکور است، اما این آمار در اختیار مبتلایان قرار گرفته و در حال ۱۴۱ تخت اشتغال شده و نیازی به استفاده از حدود ۴۰ تخت دیگر برای بستری بیماران مبتلا به کرونا ویروس نداشته ایم.

شرایط تحت کنترل است

استاندار خوزستان تصریح کرد: شرایط بیماری تحت کنترل مدیران در دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارد، ضمن اینکه تعداد آزمایشگاه‌های کرونا در استان به ۶ واحد میزان سنجش و بیماریابی نیز افزایش یافته است، همچنین تست و غربالگری از نزدیکان بیمار و افرادی که با بیمار ارتباط نزدیک داشته اند انجام می‌شود.

او با بیان اینکه پیش از این روزانه حدود ۱۸۰ تست انجام می‌شد، بیان داشت: درحال حاضر ظرفیت تست کرونا در استان خوزستان به بیش از یک هزار تست رسیده است و به تبع آن شناسایی افراد مبتلا به این بیماری نیز افزایش می‌یابد، ضمن اینکه عمده بیماران سرپایی هستند و بصورت قرنطینه خانگی و با تجویز دارو درمان می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.