به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس تابش رئیس سازما نحمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهار کرد: طبق دستور رئیس جمهور و وزیر صمت، امروز جلسه برگزار شد تا دستورالعملی برای رسیدگی به بازار خودرو و کنترل قیمت ها تنظیم شود. این دستورالعمل نیاز به تایید ستاد تنظیم بازار و همکاری تمام دستگاههای مختلف دارد.
او بیان کرد: اولین بخشی که مورد بررسی قرار خواهد گرفت بخش عرضه است که مطابق آن خودروسازها مکلف هستند برنامه تولید خودرا به ازای هر ماه برای ما ارسال کنند که در بازههای سه ماهه رصد میشود؛ خودروسازهایی که خللی در ایفای تعهدات داشته باشند با برخورد سازمان حمایت مواجه خواهند شد.
او با تاکید بر اهمیت جلوگیری از فعالیت دلالان، تصریح کرد: باید برنامههای فروش به نحوی طراحی شوند که حضور دلالان در این خریدها به صفر برسد همچنین سایتها باید سهلالوصول بوده و امکان هک یا دستکاری در آن وجود نداشته باشد.طی هفته گذشته هاهنگیهای لازم برای تحقق این کار انجام شده است.
تابش گفت: شبکههای مجازی و رسانههایی که در حوزه درج آگهی و فروش خودرو فعالیت میکنند باید مواردی را رعایت کنند؛ باید مطمئن شوند که خودرو موجود باشد تا به عنوان آگهی درج شود همچنین باید نرخ درج شده با نرخ اعلامی متناسب بوده و از درج عناوین توافقی یا معاوضه خودداری شود.
رئیس سازمان حمایت مبنای قیمت را سود خرده فروشی مصوب تنظیم بازار به علاوه قیمت کارخانه دانست و بیان کرد: مصوبه ستاد تنظیم بازار روز دوشنبه تعیین خواهد شد و از فردای روز ابلاغ در حالت اجرایی قرار خواهد گرفت. خرید و فروشها حتما باید در مراجع رسمی اتفاق بیفتد و خرید و فروشهای توافقی قابل پیگیری نخواهد بود؛ فاکتورها مبنای ما برای مقابله با گرانفروشیها خواهد بود و تا زمانی که قیمتهای جدید ابلاغ نشده قیمتهای فعلی را معیار قرار خواهیم داد.
او با اشاره مدیریت تقاضا و حذف تقاضای غیر واقعی بیان کرد: متقاضیان خرید خودرو باید ۱۸ سال به بالا و دارای گواهی نامه باشند همچنین نباید پلاک جاری داشته و در گذشته از خودروهای ثبت نامی استفاده کرده باشند. سند در یک سال در رهن خواهد بود.
تابش با اشاره به رعایت قانون ۶۰، ۴۰ گفت: بنا بر پیشنهاد شورای رقابت باید ۶۰ درصد تولیدات خودرو به عمل به تعهدات قبلی و ۴۰ درصد به فروشهای فوقالعاده اختصاص پیدا کند.
او افزود: اگر خودرویی بعد از ۳ ماه برای استفاده از گارانتیهای اولیه به نمایندگیهای خودرو مراجعه نکند به معنای احتکار و اختفا بوده و با آن برخورد خواهیم کرد. با وزارت اقتصاد هم تعاملاتی انجام صده تا از درآمدهای ناگهانی بالا مالیات اخذ شده و از معاملات توافقی و دور از فضای رسمی جلوگیری شود.
رئیس سازمان حمایت با تاکید بر برخورد با احتکار و اختفای خودرو، حتی یک دستگاه، بیان کرد: متقاضیان نباید تن به قیمتهای حباب دار دهد؛ هر گونه فروش با قیمت بیش از این به معنای گرانفروشی است و سازمان حمایت با آن برخورد خواهد کرد. پرونده ها در حداقل زمان ممکن به سازمان تعزیرات و دستگاههای قضایی ارجاء داده خواهد شد.
او بیان کرد: همه این موارد پیشنهادهای سازمان حمایت برای کنترل بازار است؛ پشنهاد ما این است که سایتها محدودیت ثبت نام نداشته باشند تا امکان ثبت نام برای تمام مردم رعایت شود.
این مقام مسئول افزود: قیمتهای مصوب در تمام بخشهای مرتبط درج خواهد شد. پیشنهاد شورای رقابت انجام قرعه کشی برای ثبت نام است.
او ادامه داد: بنا بر دستور وزیر صمت میزان تولید به یک میلیون و دویست هزار دستگاه توسط دو خودروساز بزرگ کشور خواهد رسید.
تابش درباره قیمتهای رسمی تصریح کرد: عرضه خودرو یک بار اتفاق میافتد پس خودروی صفری که یک بار فروخته شده مجددا دوباره مشمول افزایش سود نخواهد شد.
او در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر علل بروز وقفه در ارائه سازوکار کنترل بازار بیان کرد: ما با تهدیدی به نام کرونا مواجه بودیم و در چنین فضایی همه اقدامات با وقفه مواجه شد اما در اولین فرصتی که فراهم شد این سازو کار مورد ارزیابی قرار گرفت و امروز ارایه شد.
انتهای پیام/
الان من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم در تهران ماشین صفر من داخل خونه بابام در مشهد هست بعد دانشگاه هم باید ۲ سال هم سربازی برم در شهر دیگه و همه سرمایه من این ماشینه
حالا از نظر سازمان حمایت من محتکر خودرو هستم و به دادگاه احضار خواهم شد
۱۰۰ نفر درکشور بازار خودرو را در دست گرفتن )) حالا باید امسال من که یه خودرو داریم اونهم بخاطر عدم مدیریت دولت هرروز گران میشه تاوان پس بدیم
سازمان حمایت هیچ وقت به نفع مردم نبودی به فکر دولت و خودرو ساز و دلال هستی البته اینطوری نشون میده
ولی اینم بدون بعضی وقت ها اشتباه تایپی پیش میاد
اینقدر دقیق هستی برو پیگیر مدارک برخی دولتی ها و مجلسی ها باش که از نا کجا آباد گرفتن و دو زار ارزش ندارند
خیلی ها دستور زبان و ادبیات ضعیف داشتن مثل انیشتین ولی دنیا رو متحول کردن
به داد قشر محروم برسید تا حداقل موتورسیکلت بتونن سوار بشن
همه مردم میدونن که این گرونی ها همش کار خود دولته ، سواد مردم بالاتر رفته و خوب همه چیو میفهمن
لطفا مردم را ... فرض نکنید
چرا فکر می کنید مردم ساده اند ؟ آقا اینا کارخودشونه. عمدا پراید رو گرون می کنند که ماشینهای دیگه رو گرون کنند. اینجوری بهانه خوبی برای گرون شدن دارند. وقتی مگی آقا چه خبره ؟ میگه ببین پراید چقدره؟ پس ماشینهای دیگه باید خیلی گرونتر باشه.
وقتی قیمت تمام شده پراید 22ونیم و قیمت تمام شده تیبا 27وچهارصد تو کارخانه ست میاد بیرون میشه 90میلیون و 100,میلیون
متقاضی باید من باشم که خودرو ندارم که با این قیمتها 5 سال دیگه هم نمیتونم تقاضای خودرو داشته باشم!
مشین اسقاط می کنندف ماشین پیش فروش می کنند ف ماشین های گرانقیمت از کشورهائی در مخاصمه با کشور ما قرار دارند و در تحریم 40 ساله آنها هستیم وارد می کنند! بعدی عهدی می کنند ! به گارانتی هایشان عمل نمی کنند!
آبروی خودکفائی در تولید و ساخت ماشین را بردند!
چرا اینجوریه ؟
یه کارگر چندسال باید زحمت بکشد تا یه خودرو تهیه نماید
در عوض دلالان خودرو یک شبه !
واگر حادثه ای اتفاق افتاد که راننده با مالک ارتباط سببی و نسبی نداشته باشد از پرداخت خسارت خودداری نماید
بهتر بود متقاضی خودرو تا پنج سال نتواند خودرو را بفروشد واگر نیاز مالی پیدا کرد خودرو را به نمایندگی تحویل دهد وپول دریافت نماید و نمایندگی مجدد خودرو را به متقاضی دیگر تحویل دهد
به هیچ عنوان بنگاه های معاملاتی نباید خودرو با عمر متوسط ۵سال معامله نمایند
این شد...
باشگاه خبرنگاران جوان،متشکریم...
واقعا دیگه خسته کننده شده این کارای رسیدگی و کنترل و از این جور حرفا از سوی مسئولین و هیچ گونه نتیجه جز بدتر شدن اوضاع وجود نداره
رسانه ها هم بجای پیگیری فقط دروغ هاشون رو بازگو میکنن
مردم هم که هر روز بدبخت تر میشن و توی خون خودشون می غلطن
دیگه واقعا صدای مظلوم بجایی نمیرسه
اینجا که نمیشه حقت رو بگیری چه برسه به راحتی
هر چند امیدی به اصلاح قیمتهای سر به فلک کشیده که هیچ کنترلی روشون نیست ندارم ولی امیدوارم خداوند به داد ما مردم برسه. ظالم هم به سزای عملش....
اگرمی خواهید خبر خوب دراین زمینه به مروم بدهید، لطفا ازکاهش چندین میلیونی صحبت کنید تامردم ساد شوند!؟!؟
پراید حداکثر 12 میلیون
انواع 405، 15 تا20 میلیون
ال نود 20 م
به همین ترتیب، گرانترین خودرو 70 میلیون مثل سال96
دستشون تو یه کاسه هست
مگه طلا یا سکه هست؟
آخه پراید دیگه چیه که الان نزدیک صد میلیونه.
امیدوارم بازار از این نابسامانی در بیاد. خیلی قیمت ها عجیبه. تیبا خریدم ۲۸ تومن دو سال نشده ۸۰ میلیون ؟؟؟؟؟!!!!
لذا بدترین مدیریت بدترین تولید بالاترین قیمت بیشترین شرکتهای زالو صفت مربوط به این صنعت است.
باشگاه بی باک و مردمی ولایت مدار از مافیا گزارش تهیه بفرمایید
آخرش م ۲۰ میلیون گرانی به ۱ میلیون ارزانی به نفع !! مردم تمام میشه . برید خدارا شاکر باشیدهمینم هست!
این جلسه تون که معلوم شدهیچ کمکی به بازارنخاهدکردهمه ش اماواگر
دوشنبه هم مثل این جلسه تون
خودروفقط به چرخ مافیامیچرخه وسلام
فقط شمابگین ماازکی اماده شیم برای صف کشیدن برای خودرو تحویل نامشخص باقیمت نجومی
با این تفاوت که می دونستن قیمت ها داره میره بالا!
لذا بدترین مدیریت بدترین تولید بالاترین قیمت بیشترین شرکتهای زالو صفت مربوط به این صنعت است.
هیچ احدی نمی تواند اینها را از گردونه خارج کند هیچکس بجز خدا
لذا بدترین مدیریت بدترین تولید بالاترین قیمت بیشترین شرکتهای زالو صفت مربوط به این صنعت است.
هیچ احدی نمی تواند اینها را از گردونه خارج کند هیچکس بجز خدا