آژانس پیگیری تبلیغات آمریکا در فضای مجازی، روسیه و چین را به انتشار مطالب نادرست درباره ویروس کرونا در فضای مجازی متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، آژانس پیگیری تبلیغات آمریکا روز جمعه طی گزارشی، چین و روسیه را به انتشار مطالب غیرواقعی در رابطه با شیوع ویروس کرونا آن‌هم در فضای مجازی متهم کرد.

بر اساس ادعای این نهاد آمریکایی، پکن و مسکو ضمن همکاری گسترده با یکدیگر سعی دارند تا اطلاعات نادرستی را در رابطه با شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی منتشر کنند تا بدین ترتیب جهان را گمراه نمایند. 

لی گابریل، نماینده ویژه آمریکا و هماهنگ‌کننده «مرکز تعاملات جهانی» که نهاد دولتی آمریکا برای مقابله با تبلیغات نادرست در فضای مجازی است، گفت: «روسیه و چین همکاری فرصت‌طلبانه‌ای را آغاز کردند و قصد دارند تا نوعی گمراهی را در رابطه با شیوع ویروس کرونا در جهان ایجاد کنند».

روابط آمریکا و چین در سایه شیوع گسترده ویروس کرونا، طی هفته‌های اخیر به تاریکی گراییده است. مقامات آمریکایی از جمله مایک پمپئو مدعی شدند که چین در رابطه با ویروس کرونا مخفی‌کاری می‌کند؛ پیش‌تر نیز ترامپ این بیماری را «ویروس ووهان» خواند، پکن اما در مقابل این اتهامات مطرح شده را رد کرده و آن را بی‌پایه و اساس خوانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار