وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد در سفر هفته جاری پمپئو به سرزمین‌های اشغالی، ایران و همه‌گیری ویروس کرونا موضوع گفت‌وگو‌ها خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد در سفر آتی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور به سرزمین‌های اشغالی، مبارزه با کرونا و همچنین مسایل امنیتی منطقه به ویژه تاثیر ایران، موضوع اصلی گفتگو‌های دو طرف خواهد بود.

اورتگاس در این خصوص گفت: «آمریکا و اسرائیل با تهدید امنیتی و رفاه مردم خود روبرو هستند. در زمان‌های دشوار در کنار دوستان خود ایستاده‌ایم و دوستانمان نیز کنار ما ایستاده‌اند.»

«دیوید شنکر» معاون وزارت خارجه آمریکا در امور منطقه نیز در این باره در یک نشست مطبوعاتی روز گذشته گفت: «آمریکا و اسرائیل چیز‌های زیادی برای آموختن از یکدیگر در مقابله با تهدیدات دارند، چه این تهدیدات همه گیری جهانی یک بیماری باشد و چه تاثیر و نفوذ منطقه‌ای ایران.»

روز جمعه وزارت امور خارجه آمریکا به طور رسمی اعلام کرد پمپئو روز چهارشنبه این هفته عازم سرزمین های اشغالی است و قصد دارد همان روز با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، و همچنین بنی گانتز، رهبر ائتلاف آبی و سفید، دیدار کند. این دیدار در همان روزی صورت می‌گیرد که قرار است کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی به طور رسمی آغاز به کار کند و مراسم تحلیف برگزار شود.

این نخستین سفر یک مقام خارجی به سرزمین‌های اشغالی و همچنین نخستین سفر پمپئو به خارج از آمریکا پس از شیوع همه‌گیری کرونا در سراسر جهان به شمار می رود.

این دیدار پمپئو پیش از اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد؛ موضوعی که پمپئو پیش‌تر درباره آن گفته بود: «در مورد الحاق کرانه باختری، در نهایت اسرائیلی‌ها آن تصمیم را می‌گیرند. این تصمیم مال اسرائیل است. ما با آن‌ها همکاری خواهیم کرد تا نظرات خود را در این زمینه به صورت خصوصی در اختیار آن‌ها قرار دهیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بهتره موضوع اصلي رو كرونا حساب كنين كه داره دودمان تونو به باد ميده
آخرین اخبار