استاندار فارس گفت: رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه، پیوند‌های برادری و نوع دوستی را در جامعه تقویت کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در حاشیه اجرای مرحله دوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه، با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های همه نهاد‌ها و اقشار در مقابله با کروناویروس و تبعات آن، گفت: آنچه در فارس انجام شده است، سبب تقویت برادری و اخوت و نوع دوستی در جامعه شده و بخش‌هایی از محرومیت‌های ایجاد شده در اثر شیوع کرونا را از بین می‌برد.

او، ارشادات نماینده، ولی فقیه در استان فارس و حمایت‌های تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) را در موفقیت رزمایش مواسات همدلی و کمک مومنانه، اثرگذار دانست و گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، اقدامات مختلفی توسط سپاه، بسیج، کمیته امداد، سازمان‌های مردم‌نهاد و دیگر ارگان‌ها و نهاد‌ها انجام شده است.

استاندار فارس توزیع بسته‌های معیشتی را یکی از این اقدامات دانست و گفت: اختصاص ۱۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی و ۵۰۰ فقره تسهیلات ۵ میلیون تومانی به اقشار مختلف آسیب دیده از کروناویروس، بخشی دیگر از اقدامات بوده است.

او، به توزیع چندین هزار بن کارت معیشتی و کارت هدیه بین اقشار آسیب پذیر اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف کمک به اقشار مختلف برای تامین نیاز‌های ضروری معیشتی انجام شده است.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس بیان کرد: اختصاص وام‌های معیشتی از دیگر روش‌های حمایتی دولت برای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا بوده است که بر این اساس در استان فارس بالغ بر یک میلیون و ۴۸ هزار خانوار از وام‌های معیشتی استفاده کرده اند و ۹۹۱ هزار خانواده نیز از تسهیلات یک میلیونی که دولت برای آن‌ها در نظر گرفته بود بهره‌مند شدند.

رحیمی همچنین پرداخت مقرری بیمه بیکاری را از دیگر اقدامات حمایتی دولت در راستای جبران آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا برشمرد و گفت: در استان فارس ۷۱ هزار کارگر از این طرح بهره‌مند شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار