موکب داران ساوه‌ای همچنان پای کار سلامت مردم

موکب داران ساوه‌ای از تولید ماسک و دستکش تا توزیع غذا مردم را یاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با شیوع کرونا در کشور و استان مرکزی مردم و مسئولان دست به دست هم دادند تا با توکل برخدا این ویروس موذی را شکست دهند در این بین موکب داران هم پای کار آمدند و از هیچ کمکی دریغ نکردند؛ خادمین موکب جاماندگان کربلا ساوه یکی از فعالترین موکب‌های استان مرکزی در این زمینه است.

موکب داران ساوه‌ای همچنان پای کار سلامت مردم

 

 

محمد غفاری به نماینده موکب جاماندگان کربلای ساوه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به تشریح فعالیت‌های این موکب در شرایط کرونایی با شعار "بیماران کرونایی و کادر درمانی را تنها نخواهیم گذاشت" پرداخت.

غفاری گفت: اهدای یک دستگاه پمپ سرنگ و دو دستگاه کاور کفش به بیمارستان شهید مدرس، توزیع بالغ بر ۱۵۰۰ عدد پک بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی و اهدای گل و پذیرایی بین کادر درمانی، موسسات خیریه و اقشار آسیب پذیر جامعه، اهدای نزدیک به ۱۰ هزار عدد آب معدنی به مراکز درمانی ساوه و زرندیه و توزیع بین بیماران از از جمله فعالیت‌ها بوده است.

او افزود: توزیع غذای گرم بین نیرو‌های جهادی قرارگاه مردمی ثارالله، توزیع ۱۱۰ دست لباس KMT و اهدای گل به پرستاران همراه با ماسک، دستکش، برگزاری جشن اعیاد شعبانیه طی دو نوبت در بیمارستان‌های شهید مدرس و بیمارستان شهید چمران از دیگر فعالیت‌های این موکب بوده است.

نماینده موکب جاماندگان کربلای ساوه بیان کرد: توزیع میان وعده شامل سه قلم میوه، آبمیوه، بیسکوویت یا کیک و شکلات بین بیماران کرونایی در بیمارستان‌های شهید مدرس، ۱۷ شهریور، شهید چمران ساوه و امام رضا (ع) زرندیه، و نقاهتگاه ها، درمانگاه ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه ها، کارکنان ستادی، نیرو‌های طرح غربالگری مستقر در مبادی ورودی و خروجی و کمک به دست اندرکاران امر ضدعفونی شهر به مدت ۴۰ روز از جمله فعالیت‌ها بوده است.


دستگاه پمپ سرنگ اهدایی موکب جاماندگان کربلای ساوه به بیمارستان مدرس به طور خودکار دارو‌های تزریقی را به بیماران بخش ICU تزریق کرده و از حجم مراجعات پرستاران به این بخش جلوگیری خواهد کرد.

همچنین دستگاه کاور کفش اهدایی این موکب به بیمارستان مدرس هم برای جلوگیری از آلوده شدن کفش‌های پرسنل و کادر درمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در مراسمی با حضور حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه، فرماندار این شهرستان، فرمانده سپاه و جمعی از کارکنان ستادی دانشکده علوم پزشکی ساوه از خانواده دکتر علی جراحی زاده از خیرین موکب جاماندگان کربلا با اهدای لوح تقدیر و یک قطعه فرش آستان مقدس رضوی تجلیل شد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در این مراسم گفت: موکب‌داران ساوجی به خصوص موکب جاماندگان کربلا که متشکل از هیئت‌های مذهبی ساوه است یک الگوی کارجهادی و خالصانه در شرایط کرونایی و مواقع بحران به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.