رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال گفت: در حال حاضر فقط سهام استقلال و پرسپولیس دربورس عرضه می‌شود و بحث واگذاری مالکیت این ۲ باشگاه مطرح نیست.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق درودگر، رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال درخصوص ادامه رقابت‌های لیگ برتر و بلاتکلیفی تیم‌های تیم‌های حاضر در این مسابقات اظهار داشت: ستاد مبارزه با کرونا مرحله به مرحله در خصوص صنوف مختلف و دیگر مشاغل تصمیم گیری می‌کند. درباره ورزش هنوز تعیین تکلیف نشده است و اگر این ستاد تصمیم بگیرد که برگزاری رقابت‌ها برای ورزشکاران ضرر دارد، ما نیز باید تمکین کنیم.

درودگر: فقط سهام استقلال و پرپسولیس در بورس عرضه می‌شود/ برنامه‌های مختلفی برای اتمام لیگ وجود دارد

برای برطرف کردن مشکل اخیر همه باید کمک کنیم

درودگر ادامه داد: در صورتی که ستاد مبارزه با کرونا پیش‌بینی کند که تمرینات می‌تواند برای مسابقات بازگشایی شود، در آن زمان می‌توانیم تاریخ مسابقات را هم پیشبینی کنیم. از نظر پزشکی البته این موضوع برای ورزشکاران سخت خواهد بود. باید همه ما به رفع شدن این مشکل کمک کنند.

نقشه‌های مختلفی برای اتمام لیگ وجود دارد

او درباره وضعیت لیگ‌های معتبر اروپایی و تاثیر اتفاقات رخ داده در آن کشور‌ها بر فوتبال ایران، گفت: دوستان در سازمان لیگ چند برنامه را پیشبینی کرده‌اند که در هر زمان و هر شرایطی چه کاری را انجام بدهند. چند مدل را هم آماده کرده‌اند و همه چیز منوط به این است که ستاد مبارزه با کرونا چه تصمیمی می‌گیرد.

برگزار نشدن ٩ هفته رقابت‌های لیگ خسارت در پی خواهد داشت

رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال درباره خسارت‌های وارده به فوتبال ایران در صورت لغو لیگ بیان کرد: اگر کارخانه‌ها کار نکنند، زیان خواهند داشت. لیگ هم برگزار نشود، زیان خواهیم دید. اگر لیگ برگزار نشود، هیچ بهره بری در کار نخواهد بود. نمی‌توانم مبلغی را بیان کنم، اما بر اساس ٩ هفته که بازی‌ها برگزار نشده خسارت خواهیم دید. البته ٢ دربی را برگزار کردیم و خودش ارزش بالایی داشت.


بیشتر بخوانید: کفاشیان: هیچگونه ادعایی به سهام سازمان لیگ نداریم/ شایعه درخواست وزارت ورزش برای بازگشتم به فدراسیون را از رسانه‌ها شنیده ام


باز شدن ورزشگاه‌های روباز، می‌تواند نویدی برای آغاز لیگ باشد

درودگر درباره برنامه فدراسیون درصورت برگزار نشدن ادامه بازی‌های لیگ گفت: هر چیزی عنوان کنم نظر شخصی خودم خواهد بود که البته این کار را نمیکنم. باید هیئت رئیسه سازمان لیگ جلسه‌ای را برگزار کند و بر اساس اکثریت آرا نظر نهایی اعلام شود. با شرایطی که وجود دارد، ورزشگاه‌های روباز، درحال بازگشایی هستند این موضوع نوید برگزاری بازی‌ها را می‌تواند بدهد. البته فدراسیون پزشکی ورزشی باید جلو بیاید و در این زمینه مطالعه کند. سپس ما برنامه‌ریزی کنیم.

قرارداد اسکوچیچ ریالی است، از ابتدا هم این موضوع را گفتیم

او درمورد نحوه قرارداد دراگان اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال ایران خاطرنشان کرد: از ابتدا مشخص بود که قرارداد ریالی است. هیچ الحاقیه‌ای در قرارداد او وجود ندارد. چیزی که برای من سوال بود، پاسخ داده شد و هیچ تبصره‌ای در قرارداد اسکوچیچ وجود ندارد.

درودگر: فقط سهام استقلال و پرپسولیس در بورس عرضه می‌شود/ برنامه‌های مختلفی برای اتمام لیگ وجود دارد

درودگر درخصوص مبلغ تقریبی قرارداد اسکوچیچ افزود: مبلغ ارزی قرارداد را به ریال تبدیل کنید، متوجه می‌شوید. یعنی که دیگر دلار به او نمی‌دهیم.

فقط سهام سرخابی‌ها واگذار می‌شود

وی درباره خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس با وجود مشکلات مالی عدیده بیان کرد: اصلا بحث فروش باشگاه‌ها مطرح نیشت. الان بحث واگذاری سهام است و این نوع خصوصی‌سازی با مدل‌های قبلی متفاوت است. به افراد مختلف سهم‌ها واگذار می‌شود و در بورس این اتفاق رخ خواهد داد و قرار بر واگذاری سهام این ٢ باشگاه به شخص نیست. مدیریت هم همین افراد فعلی خواهند بود، اما اگر تعداد سهامداران بالا برود، این سهامداران خواهند بود که برای باشگاه تصمیم‌گیری می‌کنند.


بیشتر بخوانید: آذری: همه حق اظهار نظر درباره شروع لیگ را دارند، اما تصمیم گیرنده نهایی وزارت بهداشت است


صفایی فراهانی درخواست میزبانی جام ملت‌ها را داد، از او تعجب کردیم

درودگر گفت: یک زمانی صفایی فراهانی تقاضای میزبانی جام ملت‌های آسیا در ایران را داشت. خیلی از این اتفاق تعجب می کردیم چرا که زیرساخت‌ها را نداریم. نماینده‌های فیفا را به تبریز، شیراز و اصفهان بردیم و ورزشگاه‌ها را نشانشان دادیم و آن‌ها هم گفتند که شما اصلا زیرساخت ندارید. به صفایی فراهانی گفتم این چه درخواستی بود که شما کردی؟ او گفت من برای آینده این کار را کردم. یعنی فکر بلندی داشت. تقاضای میزبانی این نیست که ما میزبان می‌شویم، اما باید یکی از کاندیدا‌ها باشیم. باید بلندنظر باشیم.

او درباره موضوع سهام سازمان لیگ هم گفت: دوستان در دبیرخانه فدراسیون نامه‌ای دادند و اعلام کردند که هیچ ادعای در این مورد نداریم و انشاالله مشکلی نخواهیم داشت. نامه‌ای هم گم نشده و شخصی در فدراسیون تمام اسناد را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار