رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: مراقب شگرد‌های مجرمان سایبری در ماه مبارک رمضان باشید.

سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان که مراقب شگرد‌های مجرمان سایبری در ماه مبارک رمضان باشید، گفت: ممکن است کلاهبرداران در پوشش موسسات خیریه در فضای مجازی از هموطنان کلاهبرداری کنند.

او خطاب به شهروندان افزود: کمک‌ های نقدی خود را به حساب‌های مجاز و معتبر که از طریق خبرگزاری‌های رسمی و رادیو و تلویزیون و ... معرفی می‌شوند، واریز کنید.

رئیس پلیس فتای استان البرز با اشاره به ترفندهای کلاهبرداران و با بیان این که اگر پولی به اشتباه به حساب شما واریز شد، آن را فقط به حساب واریز کننده برگردانید، گفت: بعضا دیده شده مبلغی بین یک تا سه میلیون تومان به حساب افراد واریز شده و بعد از چند دقیقه خانم یا آقایی با شما تماس گرفته و ادعا می کند که این مبلغ سهوا به حساب شما واریز شده است.

او افزود: این در حالی است که مبلغ واریز شده، پیش پرداخت یک معامله بوده و فرد کلاهبردار به جای شماره حساب خود شماره حساب شما را برای انجام معامله داده است و از شما می خواهد تا مبلغ واریز شده را به حساب دیگری برگدانید تا ردی از خود به جای نگذارد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.