شرکت اپل با انتشار بروزرسانی جدید، به کاربران اجازه می‌دهد تا در شرایط ضروری اطلاعات پزشکی را به صورت خودکار برای نزدیکان خود ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل در حال فعال‌سازی سرویسی جدید برای ذخیره اطلاعات پزشکی افراد در گوشی‌های هوشمند iPhone است تا افراد از این طریق بتوانند در زمان پیش آمدن شرایط اضطراری از دسترسی به اطلاعت ضروری مطمئن باشند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، چنین اقدامی باعث می‌شود تا مراحل پزشکی در زمان‌های وخیم با سرعت بیشتری پیش برود و درصد احتمال بهبود کاربران افزایش پیدا کند.

تلاش اپل برای حفاظت از جان کاربران خود

طبق اطلاعات به‌دست آمده، به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل iOS 13.5 به کاربران گوشی‌های هوشمند شرکت اپل این امکان را می‌دهد تا به‌صورت خودکار اطلاعات پزشکی خود را با افراد مورد نظر به اشتراک بگذارند. روند این فرایند به آن گونه است که ویژگی جدید پس از برقراری تماس اضطراری با شخصی از سوی گوشی هوشمند کاربر، به‌صورت پیش‌فرض اطلاعات پزشکی را برای طرف مقابل ارسال می‌کند. همچنین اگر کاربری این قابلیت را فعال کند، اطلاعات پزشکی او با سرویس‌های امنیتی پلیس و بیمارستان‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود تا در صورت بروز مشکل به‌صورت پشتیبان به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

اپل اطلاعات پزشکی کاربران را به اشتراک خواهد گذاشت

هدف شرکت اپل آن بوده که نزدیکان فرد در هنگام برقراری تماس، بدون نیاز به انجام عملیات خاصی، به اطلاعات پزشکی افراد دسترسی پیدا کنند. با استفاده از این قابلیت، اگر فردی هوشیاری خود را پس از برقراری تماس اضطراری از دست داده باشد و به داروی خاصی حساس باشد، نزدیکان او و دکترها می‌توانند با بررسی اطلاعات پزشکی به اشتراک گذاشته شده از این موضوع مطلع شوند.

گفتنی است که کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از گزینه " Show When Locked" اطلاعات پزشکی خود را بر روی صفحه نمایان سازند. به این صورت آن‌ها دیگر نیازی به برقراری تماس نیز ندارند و دکترها می‌توانند تنها با مشاهده گوشی هوشمند وی از اطلاعات لازم برخوردار شوند. طبق اطلاعات به‌دست آمده، شرکت اپل همچنین برای کاربران خود ویژگی خاص دیگری فراهم ساخته است. با این قابلیت اطلاعات و موقعیت مکانی کاربران پس از برقراری تماس با پلیس و یا اورژانس به نزدیکانشان ارسال می‌شود تا آن‌ها از شرایط فرد مورد نظر مطلع شوند.


بیشتر بخوانید: ۸ روش ساده و مفید برای استفاده از گوشی‌های هوشمند قدیمی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار