مدیر کل امور روستایی استانداری بیان داشت: ۱۶۴ روستا با جمعیتی معادل چهار هزار و ۱۲۴ نفر در استان فاقد شبکه آب شرب مکانیزه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، اکرم نجفی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری با بیان اینکه ۱۶۴ روستا با جمعیتی معادل چهار هزار و ۱۲۴ نفر در استان فاقد شبکه آب شرب مکانیزه است، گفت: این روستا‌ها به علت پایین بودن سرانه خانوار (کمتر از ۲۰ خانوار) از نظر قانونی قابلیت قرارگرفتن تحت پوشش دستگاه‌های خدمات رسان را ندارند.

نجفی افزود: وجود پنج تا ۱۰ خانوار در برخی از این روستا‌ها که نشان می‌دهد بخش اعظم آن‌ها مهاجرت کرده‌اند، شرایطی را ایجاد کرده است که خدمات رسانی به این روستا‌ها برای دولت صرفه اقتصادی نداشته باشد.

او اضافه کرد: علاوه بر روستا‌های زیر ۲۰ خانوار، ۱۳ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به تعداد حدودی ۶۰ روستا نیز فاقد شبکه آب و فاضلاب هستند و ملزومات لازم مانند مخزن، محلول‌های کلرزنی و گندزدایی در اختیار شورا‌ها و عوامل درون روستا قرار گرفته است.

نجفی تاکید کرد: اگرچه در حوزه روستا‌های زیر ۲۰ خانوار تکلیف قانونی برای دستگاه‌های خدمات رسان وجود ندارد، اما در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار باید هرچه سریع‌تر شاهد پوشش شبکه آب شرب باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خاطرنشان کرد: علت اینکه هنوز شرکت آب و فاضلاب نتوانسته شبکه آب شرب این روستا‌ها را در اختیار بگیرد، مخالفت خود روستاییان است که معتقدند ما برای مخرن و تمام تجهیزات هزینه کرده ایم و اجازه نمی‌دهیم شرکت آب و فاضلاب امورات را در اختیار بگیرد.

نجفی یادآور شد: مدیریت مصرف آب، حفظ و نگهداری شبکه آب و فاضلاب و جلوگیری از انتشار بیماری از مهم‌ترین دلایل در اختیار قرار گرفتن شرکت آب و فاضلاب روستایی است که درسال جاری برای آن با روستاییان مذاکره خواهیم کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار