رییس کل دادگستری استان قزوین از آزادسازی بیش از ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال در نیمه نخست امسال خبر داد.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه، آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی از اولویت‌های دادگستری کل استان است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال بیش از ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال آزاد سازی و طبق ماده۳ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات به لحاظ تغییر کاربری، ۱۷ بنا و مستحدثات غیر مجاز پس از ابلاغیه‌های صادره و عدم تمکین صاحبان تغییر کاربری‌های غیر قانونی به اخطاریه‌های صادره قلع و قمع شد.

مصطفوی نیا اضافه کرد: همچنین در این مدت بر اساس اقدامات انجام شده در راستای (تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی) از تغییر کاربری ۸۱۹ مورد در استان جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه آزادسازی حریم و بستر رودخانه باید با همکاری دستگاه‌های متولی صورت بگیرد، گفت: در حال حاضر این موضوع به طور جدی از سوی دستگاه قضایی استان مورد رصد قرارگرفته و در جهت صیانت از حقوق بیت المال طی ۶ ماه اخیر ۶ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌ها رفع تصرف شده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین با تاکید بر لزوم رصد مستمر متولیان حوزه آب از منابع زیر زمینی استان و برخورد با متخلفان، عنوان کرد: در ۶ ماهه گذشته به منظور صیانت از منابع آبی ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز با ورود دستگاه قضایی استان و همراهی سایر دستگاه‌ها پر و مسلوب المنفعه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار