مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی:

کار‌های مالیات ملک هم در دفترخانه‌ها انجام می‌شود

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت:همه کار‌های مالیاتی نقل و انتقال املاک در دفترخانه‌های رسمی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  عباس مزیکی مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت:همه کار‌های مالیاتی نقل و انتقال املاک در دفترخانه‌های رسمی انجام می‌شود.

کار‌های مالیات ملک هم در دفترخانه‌ها انجام می‌شود

مزیکی افزود: طبق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌های مستقیم، از ۲۰ اردیبهشت ماه قرار شد این امکان فراهم شود که مردم برای گرفتن گواهی نقل و انتقال ملک به جای مراجعه به ادارات امور مالیاتی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

او اضافه کرد: در حال حاضر مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی مالیات ملک را از طریق‌ای تی ام و احتمالا گوشی تلفن همراه خودشان پرداخت کنند و نیازی به مراجعه به بانک هم نیست وپیگیر هستیم که ان شاء الله تااخر هفته از طریق دستگاه پوز دفاتر اسناد رسمی پرداخت مالیات انجام شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی بیان کرد: در مورد صدور گواهی فعلا هیچ حق الزحمه‌ای تا الان برای این کار مصوب نشده و مجانی هست.

او ادامه داد: روش محاسبه مالیات در دفترخانه الکترونیکی و بدون دخالت دست و همان روش ادارات مالیاتی است و بنابراین هیچ دفترخانه‌ای خودش محاسبه‌ای را انجام نمی‌دهد و فقط اطلاعات ملک را وارد میکند.

مزیکی با اشاره به اینکه ارائه اطلاعات صحیح از سوی مردم مهم هست تصریح کرد: از مردم خواهش می‌کنم برای نقل و اتقال به دفاتر مراجعه کنند.

او با بیان اینکه این کارچند تا حسن دارد اضافه کرد: در سال ۹۸ برای نقل و انتقال ملک در استان مرکزی بالغ بر ۱۳ هزار مراجعه به ادارات امور مالیاتی داشتیم، اما الان مردم می‌توانند برای املاک مسکونی و مسکونی رهنی به دفاتر مراجعه کنند و این تردد را در شهر کاهش میدهد.

انتها یپیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.