رویترز در گزارشی مدعی شد که فرانسه به دنبال پاسخی قاطع به رژیم صهیونیستی در صورت الحاق کرانه باختری است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات فرانسوی بر سایر کشورهای اروپایی عضو این اتحادیه فشار می‌آورند تا رژیم صهیونیستی را با اقداماتی تنبیهی در صورت الحاق کرانه باختری مواجه کنند. بنابر این گزارش فرانسه به دنبال قانع کردن سایر اعضای اتحادیه اروپا برای منصرف کردن رژیم صهیونیستی از الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی است.

به گفته رویترز بلژیک، ایرلند و لوکزامبورگ نیز به تلاش‌های فرانسه در اتحادیه اروپا ملحق شده‌اند. واکنش به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی مستلزم رضایت اعضای اتحادیه اروپاست تا اقدامی دسته‌جمعی علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ شود.

پیش از این هم سخنگوی اتحادیه اروپا طی سخنانی تاکید کرده بود که طی نشست روز جمعه راهکارهای موجود برای مقابله با اقدام رژیم صهیونیستی را بررسی خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در طرحی موسوم به معامله قرن اعلام کرد که بخش عمده‌ای از کرانه باختری به اراضی اشغالی الحاق خواهد شد. همچنین بر این اساس قرار است قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی شود. این طرح با مخالفت گسترده ملت های اسلامی و حتی اروپایی‌ها همراه شد، تا جایی‌ که سفیر آمریکا در شورای امنیت معامله قرن را صرفا یک پیشنهاد خواند و مدعی شد که هیچ اصراری به عملیاتی شدن آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار