نیاز به خون همیشگی است اهدا کننده مستمر بمانید

نیاز به خون با هر گروه خونی همیشه و همه جا هست و برای تامین ذخایر مناسب فراورده‌های خونی، یک بار اهدای خون کافی نیست.

دکتر مجید عبداللهی مدیر انتقال خون خراسان رضوی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: نیاز به خون با هر گروه خونی همیشه و همه جا هست و برای تامین ذخایر مناسب فراورده‌های خونی، یک بار اهدای خون کافی نیست. وظیفه همه افراد جامعه است که در تامین ذخایر خونی نقش موثر خویش را ایفا نمایند.
 
او افزود: برخی که واجد شرایط اهدای خون هستند، با اهدای این ماده حیاتی میتوانند به وظیفه انسانی و اجتماعی خویش در جهت ارتقا سلامت جامعه عمل نمایند و برخی دیگر که واجد شرایط اهدای خون نم یباشند، می‌توانند با ترغیب افراد واجد شرایط به اهدای مستمر خون، نقش مهمی در تامین ذخایر خونی داشته باشند.
 
مدیر انتقال خون خراسان رضوی  ادامه داد: افرادی که در جامعه از منظر حقیقی و یا حقوقی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و علمی فعالیت دارند، میتوانند با ترویج اهدای خون در جامعه، تعهد خویش را نسبت به سلامت جامعه ابراز دارند.
 
عبدالهی بیان کرد: افرادی از جامعه چه در ابعاد حقوقی و یا حقیقی که دارای امکانات و منابع مختلف می‌باشند می توانند با واگذاری و یا به اشتراک گذاردن آن‌ها در مراکز انتقال خون، موجب گسترش کمی و ارتقا کیفی خدمات حیاتی این مجموعه به جامعه شوند و در این راستا نقش سازنده خیرین انکار ناپذیر است.

او تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان هستیم، ماه فضائل اخلاقی و فرصتی برای انجام اموری که باقی الصالحات میشوند. اهدای خون از جمله امور خیر‌ی است که میتواند به درستی تجلی طاعت حق تعالی باشد. اهدای خون پاک‌ترین انفاق در راه خداست. در ماه مبارک رمضان نیز نیاز به خون هست که فقط با اهدای خون انسان‌های مومن و فداکار تامین می شود.
 
مدیر انتقال خون خراسان رضوی تاکید کرد: اهدای خون با رعایت توصیه‌های لازم منافاتی با روزه داری ندارد. در ماه مبارک رمضان نیز داوطلبان، پس از بررسی پزشکی و اطمینان از احراز شرایط مربوط میتوانند خون اهدا نمایند و پس از آن، با مصرف بیشتر مایعات، حجم خون اهدایی سریعتر جایگزین خواهد شد.
 
عبد الهی بیان کرد: توصیه بر این است که در ایام روزه داری، داوطلبان اهدای خون ساعتی پس از صرف افطاری مغذی که ترجیحا سنگین و حجیم نباشد، با آرامش و صرف زمان لازم به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه نمایند. تا زمان سحر از مایعات بیشتری استفاده نموده و از فعالیت سنگین خودداری نمایند. در چند روز پس از اهدای خون نیز از فعالیت‌های شدید بدنی و حضور طولانی در برابر آفتاب مستقیم پرهیز کنند.

او تصریح کرد:پایگاه‌های اهدای خون هر شب پس از افطار پذیرای داوطلبان ایثارگر است تا بیماران نیازمند، حاجت خویش را به واسطه ایثار و نوع دوستی آنان از خدای خویش بگیرند.

انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار