مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به نیاز کرمانشاه به ایجاد واحد‌های فرآوری سیب‌زمینی و پیاز، از سرمایه گذاران برای ایجاد واحد‌های فرآوری این محصولات دعوت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  سعید کریمی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به نیاز استان در حوزه فرآوری سیب‌زمینی و پیاز، گفت: اگرچه سردخانه‌های خوبی در استان داریم که بخش زیادی از آن‌ها به نگهداری این دو محصول اختصاص پیدا می‌کند، اما برای فرآوری این دو محصول به ویژه در فصل برداشت نیاز به احداث واحد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی احساس می‌شود.

او ایجاد واحد‌های فرآوری سیب زمینی و پیاز در استان را جزو اولویت‌های سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان برشمرد و گفت: از متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف صنایع تبدیلی و تکمیلی به ویژه در زمینه فرآوری سیب زمینی و پیاز، چه در مرحله مشاوره برای شروع طرح و چه در مرحله اختصاص تسهیلات  حمایت می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمانشاه تنها سه واحد فرآوری پیاز داریم، گفت: همه این واحد‌ها در حوزه فرآوری به صورت پیاز خشک فعال هستند که دو واحد آن در شهرستان کرمانشاه و دیگری در شهرستان روانسر فعال است.

او با بیان اینکه در شهرستان هرسین به عنوان یکی از شهر‌های صاحب نام کشور در زمینه تولید پیاز مرغوب هیچ واحد فرآوری پیازی نداریم، گفت: ایجاد واحد‌های مرتبط با فرآوری پیاز با توجه به بازارپسندی و مرغوبیت بالای پیاز هرسین، در این شهرستان ضرورت دارد.

کریمی همچنین با اشاره به فعال بودن تنها یک واحد تولید چیپس سیب زمینی در استان کرمانشاه، گفت: یک واحد فرآوری سیب زمینی به صورت خلالی و چیپس نیز در شهرک صنعتی زاگرس کرمانشاه در دست ساخت است که این واحد در خوشبینانه‌ترین حالت نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

کریمی اضافه کرد: در استان کرمانشاه سالانه حدود ۳۲۰ هزار تن سیب زمینی و حداقل ۱۹۰ هزار تن پیاز تولید می‌شود که این حجم از تولیدات نیاز به ایجاد واحد‌های فرآوری بیشتری دارد.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.