فرمانده مرزبانی استان از کشف بیش از ۶۳۸ کیلوگرم موادمخدر دپو شده در حوزه هنگ مرزی سراوان خبر داد.

سردار محمد ملاشاهی فرمانده مرزبانی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در اجرای طرح مبارزه با موادمخدر، مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی از فعالیت باند قاچاق موادمخدر و دپوی محموله موادمخدر و همچنین برنامه‌ریزی سوداگران مرگ جهت انتقال محموله به استان‌های مرکزی کشور مطلع شدند.

فرمانده مرزبانی استان در ادامه افزود: مرزداران هنگ مرزی سراوان پس از انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی هدفمند و پایش‌های دقیق منطقه موفق شدند محل اختفای محموله موادمخدر در حوزه‌ی استحفاظی گروهان مرزی مکسوخته را شناسایی کنند که در بازرسی دقیق از محل مقدار ۵۹۷ کیلو و ۹۰۰ گرم انواع موادمخدر شامل ۴۹۱ کیلوگرم تریاک و ۱۰۶ کیلو و ۹۰۰ گرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در یک خانه متروکه مخفی شده بود را کشف کنند.

او در ادامه به یک عملیات موقیت آمیز دیگر توسط مرزداران اشاره کرد و اظهار داشت: در عملیاتی دیگر در منطقه مرزی کوه سفید، مرزداران یگان تکاوری ۱۲۹ سراوان با استفاده از تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی، تعدادی افراد مسلح در حال جابه‌جایی بسته‌های مشکوک به موادمخدر را مشاهده و با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی می‌کنند که قاچاقچیان نیز به صورت مسلحانه با مأمورین درگیر می‌شوند.

این مقام ارشد در مرزبانی استان اضافه کرد: در این درگیری مسلحانه با توجه به اتخاذ تاکتیک مناسب و آتش پرحجم مأموران، سوداگران مرگ که توان مقابله با مرزداران را نداشتند به سمت خاک پاکستان متواری شده و در پاکسازی منطقه مقدار ۴۰ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف گردید.

فرمانده مرزبانی استان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و مجاهدت‌های مرزداران استان و همکاری صمیمانه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، بیان داشت: شناسایی و دستگیری قاچاقچیان و رابطین هردو پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار