دانشمندان پژوهشگاه سندیا با استفاده از فناوری کریسپر، به تغییر ژن‌های بدن برای مقابله با عفونت‌های ویروسی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از nextgov، دانشمندان آزمایشگاه سندیا در حال آزمایش بر روی روش جدیدی برای مقابله با ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا هستند. آنها می‌خواهد بفهمند که آیا می‌توان با دست کاری و تغییر ژن ها، بدن را در مقابل ویروس‌ها مقاوم کرد یا خیر.

دانشمندان برای انجام این روش از فناوری جدیدی به نام کریسپر (CRISPR) استفاده می‌کنند. کریسپر با تغییر اسید‌های نوکلئیک تشکیل دهنده سلول ها، به تغییر ژن و محافظ شدن بدن در برابر ویروس‌ها می‌پردازد.

این تیم قبل از شیوع ویروس کرونا نیز فعالیت داشته و سال‌ها بر روی ویروس‌های دیگر مطالعه کرده است. هدف آنها تنها تاثیرگذاری و مقاوم سازی بدن در برابر یک نوع ویروس نیست؛ بلکه آنها در تلاشند تا راهی برای مقاوم کردن بدن در مقابل همه ویروس‌ها و عفونت‌ها پیدا کنند.

از آن جایی که همه ویروس‌ها شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، فناوری کریسپر و مهندسی ژن‌ها در بدن انسان، می‌تواند روشی موثر برای مقابله با همه عفونت‌ها ایجاد کند.

برای استفاده از کریسپر در تغییر ژن ها، نیازی به بازآرایی و جهش دائمی در سلول‌ها نیست. کریسپر به عنوان ابزاری می‌تواند در تنظیم ژن‌ها به کار رفته و ژن‌های مربوطه را بالا و پایین کند.

دانشمندان این تیم در تلاشند تا از این روش برای درمان کووید ۱۹ و کنترل ویروس کرونا استفاده کنند. این تحقیقات هنوز ادامه داشته و به نتایج نهایی نرسیده است.


بیشتر بخوانید:

سازمان جهانی بهداشت برای ساخت نرم‌افزار کرونا دست به کار شد

ساخت دستگاه تهویه تنفسی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

زیست‌حسگری که ویروس کرونا را شناسایی می‌کند

توسعه فناوری ماسک نانو با قابلیت استفاده مجدد

ثبت پتنت استفاده از نانوذرات برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.