سازمان جهانی بهداشت در تلاش است برای کشورهای کمتر توسعه یافته برنامه ردیابی ویروس کرونا بسازد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جهانی بهداشت در تلاش است تا برای کشور‌های با منابع محدود نرم افزار ردیابی ویروس کرونا طراحی کند تا به این طریق به آن‌ها در شناسایی موارد ابتلا به این ویروس و جلوگیری از شیوع آن کمک کند.

نرم افزار WHO مانند سایر نرم افزار‌ها علائم افراد را با طرح چند پرسش بررسی می‌کند و در صورت ثبت موارد مشکوک ضمن ارائه راهنمایی‌ها و مشاوره لازم، آن‌ها را به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری گزارش می‌دهد تا در این باره اقدامات لازم را انجام دهند.

این برنامه همچنین شامل اطلاعاتی درباره نحوه انجام آزمایش در کشور کاربر خواهد بود. WHO قصد دارد این اپلیکیشن را اواخر همین ماه وارد بازار کند. 

برناردو ماریانو، مدیر ارشد بخش اطلاعات WHO، از ارائه نسخه جهانی این نرم افزار خبر داد که بر اساس آن هر دولتی قادر خواهد بود از فناوری زیر ساختی برنامه استفاده کرده و با افزودن ویژگی‌های لازم، نسخه مخصوص خود را در استارت‌آپ‌های مخصوص فروش برنامه عرضه کند.

این مقام سازمان جهانی بهداشت نرم افزار فوق را مخصوص کشور‌هایی خواند که از فناوری لازم در این زمینه برخوردار نیستند و سیستم‌ سلامت شکننده‌ای دارند.

اپلیکیشن WHO برای همه در دسترس است و مهندسان و طراحان متعددی برای هفته‌ها داوطلبانه برنامه را توسعه داده‌اند و در حال حاضر حدود پنج نفر مشغول نظارت بر توسعه آن هستند.

WHO همچنین در نظر دارد قابلیت بلوتوث را هم در این نرم افزار تعبیه کند تا بتوان از این طریق در خصوص افراد مبتلا به کاربران اطلاع رسانی کرد. با این وجود، مسائل حقوقی و حریم شخصی مانع از اعمال این قابلیت شده است، از طرفی این نگرانی نیز وجود دارد که بعد‌ها عده‌ای سودجو از اطلاعات شخصی کاربران سوءاستفاده کنند.

اپل و گوگل در این باره اطمینان داده‌اند که مقامات بهداشتی که از API‌های ردیابی برای ساخت اپلیکیشن کرونا استفاده کنند، قادر به ردیابی مکان کاربران یا استفاده از داده‌های جمع آوری شده برای تبلیغات به کاربران نخواهند بود. علاوه بر این هر دو شرکت در اواسط ماه آوریل اعلام کردند که پس از انتشار کافی این برنامه، API‌ها را غیرفعال خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: نرم افزاری که می‌تواند از شما در برابر ویروس کرونا محافظت کند


این تنها برنامه‌ای نیست که WHO روی آن کار می‌کند. این سازمان همچنین در حال کار بر روی برنامه‌ای برای کادر درمان است. هدف از این برنامه که طبق پیش بینی‌ها هفته آینده وارد بازار می‌شود، آگاه سازی کارکنان بهداشت و درمان در مورد بهترین روش‌ها برای قرار دادن وسایل محافظ، شستن دست‌ها و درمان موارد جدید ویروس کروناست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.