دستورالعمل اجرایی ارزشیابی‌های پایان نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ دانشگاه پیام نور اعلام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به شروع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها در دانشگاه ها؛ بسیاری از دانشگاه ها اقدام به اجرای سازوکارهای خاص برای برگزاری امتحانات پایان ترم کرده اند. یکی از این دانشگاه ها پیام نور است که روز گذشته خبر از برگزاری امتحانات به صورت مجازی داد.

اما با انتشار این خبر ابهامات زیادی درباره نحوه برگزاری آن و همچنین تاریخ شروع و پایان امتحانات برای دانشجویان پدید آمد که در ادامه به بیان این مسائل می پردازیم.

زمان و جزئیات نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم پیام نور اعلام شد

براساس تقویم آموزشی دانشگاه پیام نور امتحانات این دانشگاه از روز ۱۸ خرداد آغاز شده و تا ۱۰ تیر ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: امشب؛ آخرین مهلت ثبت نام در آزمون کاردانی به کارشناسی


دستورالعمل ارزشیابی‌های پایان نیمسال دوم سال تحصیلی

با توجه به شرایط خاص ناشی از بیماری کووید ۱۹ و به منظور ارتقای کیفیت ارزشیابی دروس و صیانت از سلامت اعضای هیئت علمی و غیر هیئت ‌علمی و نیز دانشجویان، ارزشیابی‌های دروس در پایان نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ مبتنی بر این دستورالعمل، برگزار می‌شود.

۱-کلیه ارزشیابی‌های دروس نظری نیمسال تحصیلی جاری در بازه زمانی ابلاغ شده در برنامه امتحانات و منطبق با جدول زمان‌بندی و تاریخ از قبل تعیین شده، برگزار می‌شود. عدم شرکت دانشجو در ارزشیابی در تاریخ و ساعت اعلام شده، به منزله غیبت در جلسه امتحان است.

تبصره- چنانچه مدرس قبل از تاریخ اعلام شده در برنامه امتحانات، نسبت به ارزشیابی برخی یا کلیه دانشجویان اقدام کرده باشد، ارزشیابی مجدد لازم نیست.

۲-نوع ارزشیابی به صورت غیرمتمرکز است و روش انجام آن غیرحضوری بوده و صرفا از طریق بستر الکترونیکی و یا سایر روش‌های غیرحضوری مورد تأیید مرکز/ واحد و توسط مدرسین ذی‌ربط طراحی و انجام می‌شود.

۳-مدرسین موظفند اطلاعات مربوط به شیوه ارزشیابی خود را حداکثر تا تاریخ اول خرداد به مرکز یا واحد ذی‌ربط اعلام کنند. لازم است شیوه ارزشیابی توسط مدرسین و مرکز/واحد به روش‌های مقتضی به اطلاع دانشجویان هر درس رسانده شود.

۴- دانشجویانی که امکان استفاده از ابزار‌های ارتباطی مورد نیاز را ندارند، لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۱ خرداد ۹۹ موضوع را به مرکز/واحد محل تحصیل خود اعلام کنند. ارزشیابی این دسته از دانشجویان توسط مرکز/واحد محل تحصیل، انجام می‌شود و مرکز/واحد موظف است تهمیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کند.

۵- مدرسین باید همه سوابق ارزشیابی درس را حفظ کنند به نحوی که در صورت لزوم، قابلیت مراجعه و بررسی مجدد را داشته باشد.

۶- لازم است اطلاع‌رسانی کافی در خصوص شیوه ارزشیابی‌ها و استفاده از هرگونه سامانه برای ارزشیابی و راهنمایی دقیق در خصوص نحوه ورود و استفاده از آن توسط مدرسین و مرکز/واحد انجام شود.

زمان و جزئیات نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم پیام نور اعلام شد

۷- لازم است به اطلاع کلیه دانشجویان رسانده شود که ثبت نمره بدون تسویه حساب شهریه امکان‌پذیر نخواهد بود، بنابراین دانشجویان موظفند قبل از شروع ارزشیابی این نیمسال تحصیلی، نسبت به پرداخت کامل شهریه خود اقدام کنند.

۸- ستاد امتحانات در هر استان و مرکز/واحد وظیفه راهبری و نظارت بر نحوه ارزشیابی‌ها را بر عهده دارد.

۹- هر مرکز/واحد موظف است نسبت به تعریف مدرس برای تمامی دروسی که با عنوان «اساتید گروه آموزشی» ثبت شده است، تا تاریخ ۱۳۹۹/۳/۱ در سامانه گلستان و اطلاع‌رسانی به دانشجویان از نحوه ارزشیابی مدرسین اقدام کند.

ثبت نمره میان ترم برای دروس خودخوان مجاز نیست

۱۰- برای درس‌هایی که با رعایت مقررات به صورت خودخوان تعریف شده‌اند، هر مرکز/واحد موظف است تا تاریخ ۱ خرداد در سامانه گلستان، نام مدرس مربوط را برای ارزشیابی تعریف و نسبت به اطلاع‌رسانی به دانشجویان از نحوه ارزشیابی مدرس اقدام کند. ثبت نمره میان ترم برای این دسته از درس‌ها مجاز نیست.

۱۱- ثبت نمره ارزشیابی باید حداکثر تا تاریخ ۲۱ تیر توسط مدرس در سامانه گلستان صورت پذیرد. مهلت ثبت نمرات درس‌های عملی و درس‌هایی که مطابق مقررات مهلت ثبت نمره بیش از یک نیمسال تحصیلی دارند، متعاقباً اعلام خواهد شد.

۱۲- برای آزمون‌های ریزشی نیمسال تحصیلی قبل، مرکز/واحد باید به نحو مقتضی نسبت به انجام ارزشیابی این دسته از دانشجویان به همراه سایر دانشجویان نیم‌سال تحصیلی جاری اقدام کند.

۱۳- برای درس‌هایی که توسط نمایندگی‌ها و مراکز بین‌المللی خارج از کشور ارائه می‌شود، دستورالعمل جداگانه‌ای توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا برای کلاس سوم دبیرستا ن یعنی پیش دانشگاهی حظوری امتحانات است کرونا نیست برای دانشگاه پیام نور غیر حظوری
آخرین اخبار