دولت مستعفی یمن از مخالفت جدایی طلبان با کاهش تنش در مناطق جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت مستعفی یمن امروز سه شنبه با بیان اینکه در برابر شورش‌های مسلحانه جدایی طلبان در جنوب خواهد ایستاد، اعلام کرد شورای انتقالی جنوب پس از اعلام خودمختاری در جنوب یمن، با پیشنهاد کاهش تنش مخالفت کرد.

محمد الحضرمی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن اعلام کرد شورای انتقالی جنوب با پاسخ به درخواست‌های دولت مستعفی و جامعه جهانی به منظور عقب نشینی از گام اعلام خودمختاری در جنوب مخالفت کرده است.

وی همچنین گفت: ارتش به هر آن چیزی که برای حفظ دولت، مؤسسات آن و سلامت شهروندانش نیاز است، اقدام خواهد کرد.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن همچنین بر اجرای توافقنامه ریاض در زمینه تقسیم قدرت که با میانجی گری عربستان سعودی در ماه نوامبر حاصل شد تا آتش جنگ در این کشور فروکش کند، تأکید کرد.

دولت مستعفی یمن که تحت حمایت عربستان قرار دارد، از یکسو و نیرو‌های شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات متحده عربی از سوی دیگر، همدیگر را به انجام اقدامات نظامی متهم می‌کنند که سبب بی ثباتی در مناطق جنوبی این کشور به خصوص در استان ابین شده است.

«عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی جنوب از نیرو‌های تحت امر خود و نیز ساکنان مناطق جنوبی خواسته تا از از آنچه به گفته وی «دستاورد‌های ملی» است، دفاع کنند.

گفتنی است در حالی درگیری‌ها در یمن همچنان ادامه دارد که شهر عدن واقع در جنوب یمن بیشترین تعداد ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است. بر حسب آمارها، تا کنون ۵۸ مورد ابتلا به کرونا در عدن به ثبت رسیده است. این در حالی است که اختلافات سیاسی میان دولت مستعفی از یکسو و شورای انتقالی از سوی دیگر، مانع تلاش‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا شده است.

همچنین جنگ خانمان سوز یمن که از ۵ سال پیش آغاز شده، سطح بهداشت در این کشور را کاهش داده و میلیون‌ها نفر را به کام گرسنگی کشانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار