وزارت خارجه دولت مستعفی یمن از اقدام خصمانه آلمان علیه حزب الله لبنان استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت مستعفی یمن با استقبال از اقدام خصمانه آلمان در خصوص ممنوع کردن فعالیت‌های حزب الله لبنان، مدعی شد این کار، گامی در مسیر صحیح به شمار می‌رود.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گزارش داد وزارت خارجه دولت مستعفی یمن با تکرار اتهام پراکنی‌های خود علیه حزب الله و ایران، مدعی شد: تصمیم دولت آلمان، گامی در مسیر صحیح به شمار می‌رود و شبه نظامیان حزب الله به مانند دیگر شبه نظامیان و بازو‌های ایران، امنیت و ثبات منطقه را بی ثبات کرده اند.

وزارت خارجه دولت مستعفی و فراری یمن همچنین در ادامه ادعا‌های بی اساس خود افزود: حزب الله همکاری و حمایتش از شبه نظامیان حوثی در یمن را نه تنها در سطوح مختلف پنهان نمی‌کند؛ بلکه شریک آن‌ها در جنایت علیه یمنی‌ها (!) محسوب می‌شود.

ادعا‌های بی اساس وزارت خارجه دولت مستعفی و فراری یمن علیه نیرو‌های حزب الله و انصارالله در حالی مطرح می‌شود که دولت مستعفی یمن خود سال‌ها با ائتلافی همکاری می‌کند که به بهانه حمایت از مشروعیت در یمن، در بمباران سرزمین‌های یمن و کشتار هزاران یمنی و آوارگی شماری دیگر دست داشته است.

روز پنجشنبه وزارت کشور آلمان در اقدامی خصمانه از ممنوعیت فعالیت حزب الله لبنان در خاک خود و نیز درج نام این گروه به عنوان سازمانی تروریستی خبر داده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان مدعی شده بود: حزب الله، سازمانی تروریستی است و «هورست زیهوفر»، وزیر کشور فرمانی در خصوص ممنوعیت فعالیت‌های این گروه در کشور صادر کرده است.

همچنین اداره فدرال نگهبانی از قانون اساسی آلمان مدعی است نزدیک به هزار نفر از وابستگان حز الله در خاک آلمان حضور دارند.
پیشتر و در سال ۲۰۱۳، اعضای اتحادیه اروپا، شاخه مسلحانه حزب الله لبنان را ممنوع اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار