پس از شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون تحقیق و بررسی‌های‌ زیادی درباره چگونگی تاثیرپذیری کودکان از این ویروس انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی است که برخی شایعات مبنی بر شیوع نوعی عفونت مشابه کرونا در کودکان با عنوان «کرونا کاوازاکی» در اروپا و آمریکا در فضای مجازی منتشر شده است.

به همین منظور مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان با اشاره به شایعه احتمال شیوع «کرونا کاوازاکی» در تمام گروه سنی اظهار کرد: این بیماری عارضه جدیدی محسوب نمی‌شود و مختص کودکان است.

او ادامه داد: در صورتی که کودکان مسائل بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت نکنند، احتمال ابتلای آن‌ها به این بیماری وجود دارد.

مردانی با بیان اینکه معمولاً عوارض این بیماری در کودکان خفیف است، افزود: به تازگی مواردی از ابتلا به بیماری کرونا در دنیا مشاهده شده است که علائمی شبیه بیماری کاوازاکی دارد که با عوارضی مانند بزرگ شدن غدد لنفاوی و گلو درد همراه است.

علائم جدید ناشی از همه‌گیری کرونا غیر معمول نیست

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه بروز علائم جدید ناشی از همه‌گیری کرونا غیر معمول نیست و عارضه جدیدی شیوع نیافته است، تاکید کرد: در تمام دنیا علائم برخی از مبتلایان به کرونا شبیه به عارضه کاوازاکی است و مردم به اشتباه تصور می‌کنند که بیماری جدیدی شیوع یافته است.

مردانی بیان کرد: ابتلا به کرونا هیچ ارتباطی به سن افراد ندارد و هر فردی که آنتی بادی محافظت کننده نداشته باشد در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی به این بیماری مبتلا می‌شود.


بیشتر بخوانید: بیماری مرگبار در بین کودکان همزمان با شیوع ویروس کرونا


هنوز مشخص نیست دقیقا چه ارتباطی بین کاوازاکی و کووید ۱۹ وجود دارد اما پژوهشگران در حال بررسی علت افزایش ناگهانی آمار ابتلا به کاوازاکی در بین کودکان هستند. به گفته یک مسئول سازمان جهانی بهداشت؛ هنوز موارد گزارش شده از این سندروم بسیار نادر است و جز در چند کشور محدود، در سایر بخش‌های جهان موارد مشابهی گزارش نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تی تی
۰۲:۰۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
سلام. دختر دوساله من یه شب بی دلیل تب کرد و چون روز22 بهمن تعطیلی بود بردمش درمانگاه و دکتر گفت چیزی نیس و گلو قرمزشده و آزیترومایسین نوشت و تب بر، تب دخترم سه روز طول کشید و من همچنان آزیترومایسین میدادم. بردمش دکتر اطفال و گفت چیزی نیست نه سرفه نه عطسه نه آبریزش بینی و... هیچ ،گفت شاید عفونت ادرار باشه چون چرک خشکن خورده سه روز بعد ببر آزمایش، بعداز سه روز بردم آزمایش و سه روز جواب زمان می‌برد ولی همون شب تب رسید به 39.5و بردم بیمارستان کودکان اونجا آزمایش گرفتن و گفتن بستری و دکتر عفونی کودکان در بیمارستان پارس تشخیص اکو و... که معلوم شد بیماری کاوازاکی هست.
Iran (Islamic Republic of)
شکوفه
۱۸:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
عالی بود ممنون راستی یه سوال من دخترام خرگوش دارن آیا کرونا از طریق خرگوش به انسان وارد میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ترانه
۲۱:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر میشه ازتون بپرسم که بچه ها اگر مبتلا به این کرونا کاوازاکی بشن آیا درمان میشن؟؟ آخه خیلی نگران بچه هام هستن بچه ها که نمیتونن نکات بهداشتی رو رعایت کنند.این روز ها اصلا ایران هیچ خوبی توش نیست اول گرونی، بعد شهادت حاج قاسم عزیزم بعد این کرونا و...... ادامه داره. خدا دستم به درگاهت این بیماری رو تموم کن.
Iran (Islamic Republic of)
شبنم
۱۵:۲۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خدایا زود کرونا رو تموم کن، دستم به درگاهت خدایا هر وقت اسم کرونا رو می‌شنوم گریه میکنم دلم برای مسافرت آن هم بی ترس و لرز تنگ شده همش باید مواظب باشیم دست به هر چیزی نزنیم خدایا زندگی با ترس و، وحشت چه فایده ای داره؟؟؟؟؟ اینا همش از بی نمازی و گناه هست. خدایا گناهان بندگانت رو ببخش ما رو نجات بده، جهان رو آزاد کن قربون عظمتت برم خدای من.
Iran (Islamic Republic of)
فرزند انقلاب
۱۷:۳۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
به قول معلممون، اینا همه عذاب الهی ،این قدر بدبودیم و شدیم وهستیم که خدا ما رو به حال خودمون رها کرده...
به قول مداح روستامون: خدایا ما طاقت دوری ابا عبدالله الحسین علیه علیه السلام نداریم،تا محرم حسینی این بیماری رو از این کره خاکی ببر.
Iran (Islamic Republic of)
کوروش کبیر
۱۹:۴۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا کنه کرونا تموم شه دلم واسه فوتبال تنگ شده مخصوصا بازی های سپاهان.
سپاهان سرور تراکتور سازی
Iran (Islamic Republic of)
نوریان
۱۹:۳۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام...چرا هر نوع بیماری در ایران
عنوان میشود چیز خاصی نیست....چرا اطلاعات کم است...همه حا پر شده ویروس جدید کودکان