مهم‌ترین حوادث امروز ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۲ سارق موبایل قاپ با ۴۰ فقره سرقت روانه زندان شدند

جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۲ سارق موبایل قاپ حرفه‌ای و کشف ۴۰ فقره سرقت از آن‌ها در شیراز خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی استان مبنی بر اینکه در خیابان در حین صحبت کردن با گوشی موبایل بودیم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت دو ترکه تلفن را از دستمان قاپید و متواری شدند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تقویت کنترل و مراقبت‌های نامحسوس و اقدامات فنی، ۲ نفر از سارقان سابقه دار و حرفه‌ای را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ ملک‌زاده اظهار کرد: پس از انتقال سارقان به پلیس آگاهی و در مواجه با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۴۰ فقره موبایل قاپی در شیراز اقرار کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، گفت: شهروندان باید حتی الامکان از عبور و مرور در مکان‌های خلوت به ویژه در ساعات پایانی شب خودداری و در زمان صحبت با موبایل، مواظب اطراف و افراد مظنون باشند و از قرار دادن آن در جیب پشت شلوار خودداری کنند.

دستگیری یک سارق و کشف ۱۲ فقره سرقت اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت‌های شبانه روزی و دنبال کردن سر نخ‌ها موفق به شناسایی سارق شدند و بلافاصله با هماهنگی مراجع قضائی آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی در تحقیقات فنی و بازجویی‌های به عمل آمده از این سارق حرفه ای، موفق به کشف ۱۲ فقره سرقت شدند.

او در پایان گفت: سارق مذکور پس از تحقیقات و بازجویی‌های اولیه برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

دستگیری قاتل کمتر از ۱۲ ساعت در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از شناسایی و دستگیری قاتل در کمتر از ۱۲ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل زنی ۳۰ ساله با سلاح گرم در شهر "مبارک آباد"، بلافاصله ماموران به محل وقوع حادثه اعزام و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: مأموران پس از بررسی صحنه و تحقیقات پلیسی دریافتند که قاتل با سلاح گرم همسر خود را به قتل رسانده و به سمت شهرستان خفر متواری شده است.

سرهنگ صالحی‌فرد بیان داشت: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه متهم و هماهنگی با مقام قضائی و همکاری مأموران انتظامی شهرستان خفر قاتل را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

او با اشاره به اینکه قاتل در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه تحقیقات اولیه نشان از عدم کنترل خشم و عصبانیت لحظه‌ای داماد خانواده دارد، گفت: عامل اصلی بیشتر جرایم به ویژه قتل بی‌توجهی به اصول اخلاقی و عصبانیت لحظه‌ای است؛ لذا در درگیری‌ها کنترل رفتار‌های خشونت‌آمیز بسیار حائز اهمیت است.

۲ نفر بر اثر سقوط از کوه فوت کردند

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۲ نفر بر اثر سقوط از کوه‌های اطراف این شهرستان جان خود را از دست دادند.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط از کوه‌های اطراف این شهرستان، بلافاصله یک تیم از نیرو‌های انتظامی به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

او عنوان داشت: در حادثه اول ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند پیرمردی حدودا ۶۰ ساله برای چرای گوسفندانش و در حادثه دوم جوانی نیز برای کوهنوردی و تفریح به کوه رفته‌اند که به دلیل نامعلوم به پائین سقوط و فوت شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه اجساد متوفیان برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان خواست: از سفر به مناطق کوهستانی به صورت تنهایی جدا پرهیز کنید تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

توقیف پژو و کشف هروئین در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۹ کیلو و ۸۰۰ گرم هروئین و دستگیری یک قاچاقچی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ افشین حیدری گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با انجام کار فنی و اطلاعاتی و اجرای طرح کنترل خودرو‌های عبوری، به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، میزان ۹ کیلو و ۸۰۰ گرم هروئین کشف و در این زمینه یک نفر قاچاقچی نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی جهرم تاکید کرد: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار دارد و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف تریاک در باک پراید

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری ۲ قاچاقچی و کشف ۱۰ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پراید مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۰ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در باک بنزین جاسازی شده بود کشف شد، افزود: در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف زمین خواری ۳۶ میلیاردی در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف زمین خواری به ارزش ۳۶ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار کرد: در پی کسب اخباری مبنی بر تصرف گسترده اراضی ملی توسط افرادی سودجو در منطقه "نوایگان" این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران پاسگاه انتظامی "رستاق" ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل‌های اعلامی اعزام شدند و در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد تعداد ۵ نفر حدود ۳۶ هزار و ۵۰۰ متر از اراضی ملی را به تصرف خود در آورده و به صورت غیرقانونی اقدام به کاشت نهال کرده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص هر ۵ نفر متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: با هماهنگی مقام قضائی اراضی مذکور رفع تصرف و در اختیار سازمان متولی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۳۶ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: تعامل و همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ویژه دستگاه قضائی در مقابله با زمین خواران و متجاوزان به حقوق بیت المال را بسیار موثر دانست.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۸ فقره سرقت در سپیدان

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از دستگیری سارق حرفه‌ای کابل برق و اماکن خصوصی با ۸ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی هدفمند و نامحسوس، سارق اماکن خصوصی را حین سرقت شناسایی و در یک عملیات موفق آن را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیس به ۸ فقره سرقت کابل برق و اماکن خصوصی اعتراف کرد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری ۵۰۵ نفر مجرم و محکوم متواری در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۵۰۵ نفر مجرم و محکوم متواری تحت تعقیب در عملیات‌های متعدد پلیس این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: حسب دستور مقامات قضائی مبنی بر جلب و دستگیری متهمان تحت تعقیب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرارگرفت.

او افزود: ماموران انتظامی این فرماندهی از ابتدای سال جاری تاکنون با انجام اقدامات اطلاعاتی در سطح حوزه استحفاظی، موفق شدند ۵۰۵ نفر مجرم تحت تعقیب را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: اتهام افراد دستگیر شده خرید و فروش موادمخدر، معتادان متجاهر، سارق، مظنون به سرقت، ایجاد مزاحمت، اخلال در نظم عمومی، ضرب و جرح، اتهامات مالی، عدم پرداخت دیه و جرایمی دیگر است که متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی مرودشت یکی از اولویت مهم پلیس را برقراری نظم و امنیت و بالابردن ضریب احساس امنیت در بین شهروندان برشمرد و افزود: پلیس با حمایت و مشارکت شهروندان از حداکثر توان خود در برخورد با مجرمان استفاده خواهد کرد.

واژگونی پژو با ۲ کشته و ۳ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی یک سواری ۴۰۵ در محور جهرم به شیراز، ۲ کشته و ۳ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره حادثه رانندگی در محور جهرم-شیراز به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری ۴۰۵ با ۵ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن راننده و یک سرنشین در دم فوت و ۳ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان، بیان کرد: کارشناسان نداشتن توجه به جلو راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار