معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اجرای طرح بهارانه کتاب سال ۹۹ با مشارکت ۵ کتابفروشی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رضا رضایی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: طرح بهارانه کتاب با مشارکت ۵ کتابفروشی استان همزمان با ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در استان آغاز شده است و تا سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در کتابفروشی‌های عضو این طرح ادامه دارد.

رضایی افزود: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب فروشی‌های عضو طرح خریداری کنند و سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

او عنوان کرد: کتابفروشی‌های "اندیشه سبز" با مدیریت ابوالفضل اصغرپور، "پاتوق کتاب بجنورد" با مدیریت مجتبی یزدانی، "حاتمی" با مدیریت علی اصغر حاتمی و "شهرکتاب" با مدیریت آناهیتا غفاریان از بجنورد و "کتابسرای عضدی" با مدیریت حسین عضدی از مانه و سملقان در طرح بهارانه کتاب سال ۹۹ ثبت نام کردند.

رضایی اظهار داشت: در «بهارانه کتاب ۹۹» به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خرید‌های غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتابفروشی‌ها پوشش داده می‌شود.


معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح بهارانه کتاب در ماه مبارک رمضان، با پرداخت یارانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر حمایت از صنعت نشر و کتابفروشی‌های استان که در دوران شیوع کرونا دچار رکود در کسب و کار شدند، شاهد گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده‌ها نیز باشیم.

 در خراسان شمالی ۲۷ کتابفروشی مشغول به فعالیت می‌باشند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.