وزیر خارجه آمریکا در سفرش به سرزمین‌های اشغالی بار دیگر بر حمایت واشنگتن از اشغالگران صهیونیست تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در نشستی که امروز با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، داشت گفت آمریکا متعهد است از این رژیم پشتیبانی کند تا از «حقوق» خود دفاع کند.

او در راستای حمایت آمریکا از اشغالگران صهیونیست با اشاره به عملیات شهادت‌طلبانه دیروز گفت: «همدردی صمیمانه خودم را به سربازی که دیروز کشته شد ابراز می‌کنم، چرا که او به ما اهمیت دفاع اسرائیل از حقوق خود را نشان داد. آمریکا به طور حتم و در تمامی لحظات حامی شما خواهد بود.»

نخست وزیر رژیم اشغالگر نیز در پاسخ به پمپئو از سفرش در همه‌گیری جهانی کرونا تشکر کرده و گفت این به تحکیم روابط این رژیم با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، منجر خواهد شد.

نتانیاهو در ادامه گفت: «از آنجا که ما و آمریکا در آینده روابط محکمی خواهیم داشت و براساس ملاقات من و دونالد ترامپ در واشنگتن، پایه‌های روابط ما به قدری محکم است که بر همه چالش‌ها پیروز شویم.»

او همچنین  از اقدامات واشنگتن در خروج از برجام، به شهادت رساندن سردار سلیمانی و تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در سازمان ملل تشکر کرد.

پمپئو در سفرش به سرزمین‌های اشغالی همچنین نشستی با بنی گانتز، رئیس رئیس حزب ائتلافی آبی و سفید و رقیب پیشین نتانیاهو در انتخابات، خواهد داشت.

وزیر امور خارجه آمریکا درباره این سفر گفت در نشست‌هایش در سرزمین‌های اشغالی به موضوعاتی با محور شیوع جهانی کرونا و تنش‌های مرتبط با ایران در مناطق اشغال شده به دست رژیم صهیونیستی خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار