قهرمان ووشو کشورمان گفت: افتخار می‌کنم که بزرگان ورزش لقب مسی ووشو را به من داده اند.

عرفان آهنگریان قهرمان ووشو کشورمان در گفت وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تمریناتش در ایام قرنطینه اظهار کرد: با توجه به اینکه باشگاه‌های ورزشی تعطیل است شرایط برگزاری  تمرینات فنی وجود ندارد و فقط تمرینات هوازی را با دویدن در طبیعت انجام می‌دهم. علاوه بر این سعی می‌کنم تمرینات بدنسازی را با حداقل امکانات داشته باشم تا از فرم بدنی ام خارج نشوم.

آهنگریان درباره اینکه لقب" مسی ووشو" را به او داده اند، اظهار کرد: به هر حال چند مربی از آمریکای جنوبی در مسابقات جهانی شانگ‌های چین به من لطف داشتند و از لحاظ فنی مرا با مسی مقایسه کردند. به هر حال سطح فنی ام با مسی فرق می‌کند و من رزمی کار هستم و مسی فوتبالیست است. البته افتخار می‌کنم که بزرگان ووشو  این لقب را  به من دادند.

آهنگریان: افتخار می کنم لقب مسی ووشو را به من دادند/ رئیس جدید برای تکرار موفقیت ها کار سختی دارد

هیچ تمرینی جایگزین تمرینات فنی نمی شود 

او درباره اینکه تمرینات در خانه می‌تواند در آمادگی ورزشکاران موثر باشد، گفت: به هر حال هیچ تمرینی نمی‌تواند جایگزین تمرینات فنی شود و ورزش کردن در خانه تا حدودی می‌تواند باعث حفظ آمادگی ورزشکار شود، اما همین مقدار هم بی تاثیر نیست.

آهنگریان درباره برنامه اش در سال جدید بیان کرد: طبق برنامه مسابقات جام جهانی قرار بود شهریور ماه در استرالیا برگزار شود، اما این رقابت‌ها تا آذرماه به تعویق افتاد. همچنین اردو‌ها اواسط مهرماه یا اوایل آبان ماه برگزار می‌شود تا آماده جام جهانی ووشو شویم. علاوه بر این مسابقات آسیایی هم پیش رو داریم که من با مشورت کادر فنی و مدیریت فدراسیون در این رقابت‌ها شرکت نمی‌کنیم.

تلاش می کنم خوش رنگ ترین مدال جام جهانی  را بدست آورم 

قهرمان ووشو کشورمان درباره هدفش در مسابقات جام جهانی ووشو گفت: همه تلاش خود را می‌کنم تا  خوش رنگ‌ترین مدال در مسابقات جام جهانی بدست آورم.  به هر حال سطح کیفی جام جهانی ووشو بالاست و تعداد حریفان در این مسابقات کم هستند و مدال آوران در این رقابت‌ها حضور می‌یابند و جذابیت خاص خود را دارد.

او درباره وضعیتش در لیگ ووشو گفت: من امسال با تیم دانشگاه آزاد قرارداد بستم و به همراه این تیم به جمع ۴ تیم برتر ووشو راه یافتیم و باید در مرحله نیمه نهایی و فینال شرکت کنیم. لیگ ووشو به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و به نظر می‌رسد مرحله نیمه نهایی و فینال بعد از مجمع انتخاباتی ووشو برگزار شود.

رقم قراردادهای ما نسبت به رشته های رزمی پایین است 

آهنگریان درباره مبلغ قرارداد لیگ ووشو کشورمان گفت: رقم قرارداد‌های ما نسبت به لیگ‌های رشته‌های رزمی از جمله تکواندو و کاراته پایین است و بالاترین مبلغ قرارداد‌ها ۳۰، ۴۰ میلیون تومان است و مالیات هم از این مبلغ کسر می‌شود. به نظرم مبالغ قرارداد پایین در لیگ ووشو خوب نیست، چون ما ورزشکاران از طریق ورزش کردن امورات زندگی خود را می‌گذرانیم.

ملی پوش ووشو کشورمان درباره اینکه پیشنهادی از لیگ‌های خارجی نداشته است، بیان کرد: لیگ ووشو فقط در چین است که من پیشنهادی دریافت نکردم. البته برای انجام چند بازی حرفه‌ای دعوت شدم، اما به علت همزمانی این بازی‌ها با مسابقات جهانی ووشو رد کردم. علاوه بر این برای حضور در  مسابقات رشته‌های موی تای و کیک بوکسینگ به من پیشنهاد شده است، اما در شرایطی نیستم که در این رقابت‌ها شرکت کنم.

آهنگریان: افتخار می کنم لقب مسی ووشو را به من دادند/ رئیس جدید برای تکرار موفقیت ها کار سختی دارد

تنها پاداش قهرمانی را از فدراسیون ووشو گرفتیم 

او درباره اینکه پاداش قهرمانی در مسابقات جهانی ووشو را دریافت کرده است، گفت: تنها پاداش قهرمانی را از فدراسیون ووشو دریافت کردیم که علی نژاد رئیس سابق فدراسیون به صورت نقدی به ما اهدا کرد. وزارت ورزش قول پرداخت پاداش‌ها را می‌دهد، اما با توجه به اینکه یکی، ۲ سال طول می‌کشد تا پاداش‌ها را بدهند زیاد به این مسئله فکر نمی‌کنیم. به هر حال یک سال از قهرمانی ما در مسابقات جهانی می‌گذرد و قرار است این پاداش‌ها را به ریال بدهند و دیگر از اهدای سکه خبری نیست.

آهنگریان درباره انتخابات فدراسیون ووشو و اینکه رئیس جدید فدراسیون باید چه فاکتور‌هایی داشته باشد، گفت: به هر حال اقتدار و همدلی در زمان ریاست قبلی فدراسیون ووشو وجود داشت و ووشو به صورت تیمی اداره می‌شد و مدیر قبلی همه پازل‌ها از جمله کادر فنی و بازیکنان را به هم متصل می‌کرد. به هر حال اگر رئیس جدید فدراسیون  ووشو اقتدار داشته باشد کارش راحت‌تر می‌شود. همچنین رئیس بعدی کار سختی ندارد در صورتی که طبق برنامه قبلی پیش برود، اما تکرار نتایج و موفقیت‌های گذشته شرایط را برای مدیر جدید سخت می‌کند.

کسب مدال المپیک یکی از حسرت های من است 

آهنگریان درباره حضور نداشتن ووشو در المپیک خاطر نشان کرد: به نظرم این موضوع تنها ضعف ووشو است و خیلی از ووشو کاران شایستگی دارند که مدال المپیک بدست آورند. اگر ووشو به المپیک راه یابد در آن صورت در مدال آوری ورزش کشورمان می‌تواند خیلی کمک کند. به هر حال کسب مدال المپیک یکی از حسرت‌های من است. اگر حضور ووشو در المپیک ۲۰۲۸ قطعی شود در آن صورت همه تلاش خود را می‌کنم که مدال المپیک را به مقام‌های کسب شده اضافه کنم.

قهرمان ووشو کشورمان درباره اینکه آینده ووشو را چطور می‌بیند، بیان کرد: به نظرم آینده خوبی در انتظار ووشو است و استعداد‌های خوبی داریم که با هدایت کادر فنی توانمند می‌توانند روند رو به رشد را ادامه بدهند. موفقیت‌های ووشو باعث شده است شور و هیجان در مردم ایجاد شود و اگر مدیر خوبی هم برای ووشو انتخاب شود در آن صورت آینده این رشته ورزشی تضمین شده است.


بیشتر بخوانید: ووشوی قهرمانی جهان/ آهنگریان، صبری و عارفی طلایی شدند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار